مدی: عمران مودی را به دلیل “سکوت” در مورد “سخنان های نفرت انگیز” هریدوار مورد انتقاد قرار داد | اخبار هندوستان

اسلام آباد: عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، روز دوشنبه در توییتر همتای هندی خود، نارندرا مودی، را به دلیل «سکوت مداوم» او در قبال سخنان نفرت‌انگیز ادعایی ضد مسلمانان توسط برخی از سخنرانان در دارما سان‌ساد در شهر هاریدوار اوتاراکند در ماه گذشته مورد انتقاد قرار داد.
نمایندگان چند گروه راست افراطی ظاهراً خواستار پاکسازی قومی اقلیت ها در این کشور، به ویژه جمعیت 200 میلیونی مسلمان آن شده بودند. عمران در یک سری از پست‌ها گفت که انفعال دولت NDA گروه‌های هندوتوای افراطی را که تحت حمایت BJP فعالیت می‌کنند جرأت داده است تا خواستار «نسل‌کشی اقلیت‌ها در کشور» شوند.
طوفان توئیت ضد مودی همزمان با دولت عمران است که با واکنش شدید در داخل کشور به دلیل شکست های جدی اداری و مالی مواجه شده است.
نخست‌وزیر عمران گفت: «ایدئولوژی افراطی دولت حاکم BJP در پشت تحریکات علیه اقلیت‌های هند بود. تحت ایدئولوژی افراطی دولت BJP Modi، تمام اقلیت‌های مذهبی در هند مورد هدف گروه‌های هندوتوا مصونیت از مجازات قرار گرفته‌اند.
وی از جامعه جهانی خواست تا به این درخواست ها توجه کرده و علیه آنها اقدام کنند. عمران گفت: “برنامه افراطی دولت مودی یک تهدید واقعی و فعلی برای صلح در منطقه ما است.”