مرد کالیفرنیایی واکسینه شده برای اولین بار در ایالات متحده برای Omicron مثبت شد

واشنگتن: در حالی که دانشمندان به بررسی خطرات ناشی از سویه ویروس جدید ادامه می‌دهند، کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد، فردی در کالیفرنیا که علیه کووید-19 واکسینه شده بود، اولین نفر در ایالات متحده شد که یک مورد شناسایی شده از نوع Omicron را داشت.
دکتر آنتونی فائوچی به خبرنگاران گفت که این فرد مسافری بود که در 22 نوامبر از آفریقای جنوبی بازگشت و در 29 نوامبر آزمایشش مثبت شد. فائوسی گفت که این فرد واکسینه شده بود اما واکسن تقویت کننده دریافت نکرده بود و “علائم خفیف” را تجربه می کرد.
دولت بایدن اواخر ماه گذشته برای محدود کردن سفر از جنوب آفریقا، جایی که نوع آن برای اولین بار شناسایی شد و گسترده بود، اقدام کرد. خوشه هایی از موارد نیز در حدود دوجین کشور دیگر شناسایی شده است.
فائوچی گفت: «ما می‌دانستیم که تشخیص اولین مورد omicron در ایالات متحده فقط مسئله زمان است.
مقامات گفتند که با همه کسانی که تماس نزدیک با این فرد داشتند تماس گرفته‌اند و آزمایش همه آنها منفی بوده است.
توالی یابی ژنومی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو انجام شد و توالی توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تایید شد.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اقداماتی را برای تشدید قوانین آزمایش ایالات متحده برای مسافران خارج از کشور انجام می دهد، از جمله الزام به انجام آزمایش برای همه مسافران طی یک روز پس از سوار شدن به هواپیما به ایالات متحده بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون. همچنین در حال بررسی اجباری شدن تست پس از ورود بود.
مقامات گفتند که این اقدامات فقط «زمان می‌خرد» تا کشور درباره نوع جدید بیشتر بداند و اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهد، اما با توجه به قابل انتقال بودن آن، ورود آن به ایالات متحده اجتناب‌ناپذیر است.
چیزهای زیادی در مورد نوع جدید ناشناخته باقی مانده است، از جمله اینکه آیا این واکسن مسری تر از سویه های قبلی است، آیا باعث می شود افراد به شدت بیمار شوند، و اینکه آیا می تواند واکسن را خنثی کند یا خیر. فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، گفت که با رشد و آزمایش نمونه‌های آزمایشگاهی این ویروس توسط دانشمندان، طی دو تا چهار هفته آینده اطلاعات بیشتری در مورد سویه Omicron معلوم خواهد شد.
اعلام اولین مورد در ایالات متحده پیش از آن است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز پنجشنبه استراتژی خود را برای مبارزه با ویروس در زمستان ترسیم کند. بایدن تلاش کرده است تا هشدار را در مورد نوع omicron خاموش کند و گفت که دلیلی برای نگرانی است اما “دلیل وحشت نیست”.
بایدن و مقامات بهداشت عمومی در درخواست‌های خود برای واکسینه شدن بیشتر آمریکایی‌ها و برای کسانی که واکسینه شده‌اند واکسن‌های تقویتی دریافت کنند تا محافظت خود را در برابر ویروس به حداکثر برسانند، فوریت بیشتری پیدا کرده‌اند.