مریخ: چهار داوطلب ناسا برای گذراندن یک سال در شبیه ساز مریخ هیوستون

واشنگتن: زندگی در مریخ دقیقاً رویای دوران کودکی برای زیست شناس کانادایی نبود کلی هستون، اگرچه او به زودی یک سال را صرف آماده شدن برای آن خواهد کرد. این زن 52 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما فقط می خواهیم وانمود کنیم که آنجا هستیم.”
در پایان ماه ژوئن، او یکی از چهار داوطلبی خواهد بود که وارد زیستگاه مریخی در هیوستون، تگزاس می‌شوند که تا 12 ماه آینده خانه آنها خواهد بود. او می خندد: «هنوز گاهی اوقات برای من کمی غیر واقعی به نظر می رسد.
برای ناسا، که شرکت کنندگان را با دقت انتخاب کرده است، این آزمایش های طولانی مدت ارزیابی رفتار خدمه را در یک محیط منزوی و محدود، قبل از یک ماموریت واقعی در آینده، ممکن می سازد.
به گفته هاستون، آژانس فضایی هشدار داده است که شرکت کنندگان با خرابی تجهیزات و محدودیت آب مواجه خواهند شد – و همچنین برخی از “غافلگیری ها”. ارتباطات آنها با جهان خارج از تأخیرهایی که بین زمین و مریخ وجود دارد – تا 20 دقیقه یک طرفه، بسته به موقعیت سیارات – و 40 دقیقه در دو طرف، رنج خواهد برد. این دانشمند پژوهشی که اقامت دائم ایالات متحده او را واجد شرایط این برنامه کرده است، می‌گوید: «من در مورد این موضوع بسیار هیجان‌زده هستم، اما در مورد چالش نیز واقع بین هستم.
این زیستگاه که Mars Dune Alpha نام دارد، یک مرکز پرینت سه بعدی 1700 فوت مربعی است که دارای اتاق خواب، سالن ورزشی، مناطق مشترک و مزرعه عمودی برای پرورش غذا است. گفت: «در واقع وقتی به داخل آن می‌روید احساس فضای شگفت‌انگیزی است هاستون، که سال گذشته قبل از قطعی شدن حضورش به این دیدار رفت. و ما یک منطقه بیرونی نیز داریم که در آن پیاده روی فضایی یا پیاده روی مریخ را تقلید می کنیم. این منطقه که توسط یک قفل هوا از هم جدا شده است با ماسه قرمز پر شده است، اگرچه هنوز به جای اینکه در هوای آزاد باشد پوشیده شده است.
هاستون، یکی از اعضای ثبت‌شده این هواپیما، می‌گوید: خدمه باید لباس‌های خود را برای انجام «پیاده‌روی فضایی» بپوشند – «احتمالاً یکی از چیزهایی است که من بیش از همه منتظر آن هستم. ملت موهاوک.
چهار عضو مأموریت – خودش، یک مهندس، یک پزشک اورژانس و یک پرستار – قبل از فرآیند انتخاب یکدیگر را نمی شناختند، اما از آن زمان با یکدیگر ملاقات کردند. هاستون که به عنوان فرمانده گروه انتخاب شده است، می گوید: «ما واقعاً از قبل به هم نزدیک هستیم.
این ماموریت اولین ماموریت از سری سه برنامه ریزی شده توسط ناسا است که تحت عنوان CHAPEA (سلامت خدمه و آنالوگ کاوش عملکرد).