مظنون در بازداشت پس از زخمی کردن 3 افسر هیوستون: پلیس

هوستون: مقامات گفتند که یک مظنون پلیس هوستون را در تعقیب و گریز در روز پنجشنبه رهبری کرد که با زخمی شدن سه افسر در یک تیراندازی، سرقت یک ماشین و حصار ساعت ها در داخل خانه به پایان رسید.
تروی فینر، رئیس پلیس در یک کنفرانس خبری گفت که این حادثه حدود ساعت 2:40 بعد از ظهر آغاز شد، زیرا افسران به یک تماس خانوادگی در خانه ای در شمال شرقی هیوستون پاسخ دادند.
هر سه افسر مجروح پس از انتقال به بیمارستان مموریال هرمان در وضعیت پایداری قرار داشتند. دو افسر با وسیله نقلیه افسر گشت دیگری منتقل شدند در حالی که آتش نشانی هوستون سومی را تحویل گرفت.
داگ گریفیث، رئیس اتحادیه افسران پلیس هوستون گفت: یکی از افسران از ناحیه دست، یکی دیگر از ناحیه پا و سومی به پای شلیک شده است.
فینر گفت: “ما فقط از خدا سپاسگزاریم که همه آنها خوب هستند.”
به گفته گریفیث، پلیس به گزارشی مبنی بر تیراندازی در خانه دوست دختر مظنون پاسخ داده است. هنگامی که مأموران رسیدند، مظنون که نامش توسط مقامات فاش نشده بود، با یک وسیله نقلیه فرار کرد و پلیس را در تعقیب چندین مایلی هدایت کرد.
تعقیب و گریز زمانی پایان یافت که خودروی مظنون در یک تقاطع در محله ای مسکونی در نزدیکی بین ایالتی 69 در لبه جنوب شرقی مرکز شهر هیوستون تصادف کرد.
فینر گفت: “افسران، هنگامی که از خودرو پیاده شدند، مظنون بلافاصله به سمت افسران شلیک کرد و سه افسر را مورد اصابت قرار داد. همه افسران به تیراندازی پاسخ دادند.”
مشخص نیست که تیراندازی افسران مظنون را مجروح کرده است یا خیر. فینر گفت این احتمال وجود دارد که مظنون بیش از 50 گلوله شلیک کرده باشد. او گفت که افسران اسلحه ای را که مظنون استفاده کرده بود “یک سلاح تمام اتوماتیک” توصیف کردند.
فینر گفت که مظنون از صحنه گریخت و یک مرسدس سفید رنگ را به زور اسلحه به سرقت برد. او سپس به سمت خانه‌ای در چند مایلی شمال شرقی محل وقوع تصادف رانندگی کرد.
ماموران خانه را محاصره کردند. فینر گفت که مظنون چندین بار شلیک کرد اما به هیچ یک از افسران اصابت نکرد.
به گفته پلیس هیوستون، مظنون تا ساعت 7:30 بعد از ظهر روز پنجشنبه در خانه محصور بود، تا زمانی که ماموران پس از ساعت ها مذاکره او را بازداشت کردند. گمان می رود مظنون تنها فرد حاضر در خانه باشد. فینر گفت، بلافاصله مشخص نشد که چرا او به آنجا رفت.
شهردار سیلوستر ترنر گفت که از افسران مجروح بازدید کرده و آنها را خوش صحبت و خوش خلق یافته است.
ترنر گفت تیراندازی روز پنجشنبه خطراتی را که مجریان قانون هر روز با آن روبرو هستند و افزایش جنایات خشونت آمیز که در دو سال گذشته هیوستون و سایر شهرهای ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است، برجسته کرد.
فینر گفت که “هفته سختی برای اجرای قانون” در هیوستون بوده است. روز یکشنبه، یک معاون پاسبان منطقه هیوستون در حین توقف ترافیک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و معاون دفتر کلانتر شهرستان هریس در اوایل روز دوشنبه در حالی که در کنار موتور سیکلت خود ایستاده بود در حالی که یک رمپ خروجی بزرگراه هیوستون را مسدود می کرد، با یک وسیله نقلیه تصادف کرد. شغل اسکورت ماشین آلات سنگین
ترنر گفت که او و فینر قصد داشتند هفته آینده “برخی اقدامات اضافی” را که شهر برای رسیدگی به جرم فزاینده در هیوستون انجام خواهد داد، اعلام کنند.
ترنر می‌گوید: «باید همه ما با هم کار کنیم تا شهری بسیار امن داشته باشیم.