مظنون قتل 4 نفر از جمله 2 افسر پلیس در ژاپن پس از درگیری دستگیر شد

توکیو: پلیس اوایل روز جمعه گفت که مظنون مسلح به تفنگ و چاقو را که در داخل خانه ای در مرکز حفر کرده بود دستگیر کرد. ژاپن ساعت‌ها پس از اینکه چهار نفر از جمله دو افسر پلیس را کشتند.
تلویزیون تی بی اس نشان داد که این مرد در حالی که دستانش روی سرش بود، از خانه خارج شد و او را به خودروی پلیس بردند. تلویزیون NHK گفت که پلیس صبح روز جمعه حکم دادگاه را برای دستگیری رسمی این مرد دریافت کرده است.
پلیس گفت که مظنون را دستگیر کرده است اما جزئیاتی را قبل از دستگیری رسمی وی اعلام نکرد. تلویزیون عمومی NHK گفت که یکی از دو زنی که در حالی که مظنون پنهان شده بود فرار کردند به پلیس گفت که مهاجم پسر او بوده و پدرش رئیس مجلس شهر بوده است.
پلیس پیشتر اعلام کرد که دو افسر پلیس پس از دریافت تماس اضطراری مبنی بر اینکه یک زن در داخل صحنه مورد اصابت چاقو قرار گرفته است، هنگامی که در محل حاضر شدند توسط مظنون مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. ناکانو شهر در ناگانو استان پلیس درباره این گزارش درباره هویت مظنون اظهار نظری نکرد.
یکی از شاهدان روز پنجشنبه به NHK گفت که زنی در حین تعقیب مظنون سقوط کرد، او سپس با چاقو به او ضربه زد و به سمت دو افسر پلیس در حالی که با یک خودروی گشت به محل رسیدند، تیراندازی کرد.
NHK گفت که شاهد گفت از مظنون پرسیده است که چرا به او حمله کرده است و او پاسخ داد که می خواهد او را بکشد.
مرگ این زن و دو افسر پلیس در بیمارستان اعلام شد. NHK گفت که زن دیگری که مجروح شده بود و به دلیل نزدیک بودن به مظنون نمی توانست نجات یابد، جسد پیدا شد.
در طول این درگیری، تصاویر تلویزیونی پلیس را نشان می‌داد که جلیقه‌های ضد گلوله به تن دارند و سپرهای خود را حمل می‌کنند و یک آمبولانس در آن نزدیکی است. پلیس شعاع 300 متری (330 یاردی) اطراف خانه را مسدود کرد و مقامات شهر از مردم در محله آرام کشاورزی خواستند در خانه بمانند.
جنایات خشونت آمیز در ژاپن نادر است. این کشور قوانین سختگیرانه ای برای کنترل اسلحه دارد و سالانه تنها تعداد کمی از جرایم مرتبط با اسلحه وجود دارد. اما در سال‌های اخیر، موارد پرمخاطب مربوط به چاقو زدن تصادفی در مترو و آتش‌سوزی‌ها وجود داشته است و نگرانی‌ها در مورد اسلحه‌های دست ساز و مواد منفجره افزایش یافته است.