نویسنده سابقی که از ترامپ شکایت کرده بود به دنبال غرامت جدید برای نظرات CNN است

نیویورک: ستون نویس سابق مجله آمریکایی ای جین کارول – که دونالد ترامپ به دلیل سوء استفاده جنسی در دهه 1990 به او 5 میلیون دلار بدهکار است که هیئت منصفه مدنی او را مسئول آن تشخیص داد – به دنبال جبران خسارت جدید است که ادعا می کند رئیس جمهور سابق پس از صدور حکم در آن پرونده مدنی او را بدنام کرده است.
یک روز پس از آن که هیئت منصفه نیویورک او را متهم به آزار جنسی و بدنام کردن نویسنده مجله ال در اوایل این ماه تشخیص داد، نامزد انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال 2024 در سی‌ان‌ان گفت: «او یک کار بد است».
آن نظرات — با ترامپ وکلای کارول استدلال می‌کنند که کارول یک «داستان ساختگی» تعریف می‌کرد و او را نمی‌شناخت – «اظهارات افتراآمیز دیگری» است.
در پاسخ، وکلای او شکایت اصلاح‌شده‌ای را به دعوای افترا در سال 2019 ارائه کردند که کارول قبلاً علیه ترامپ مطرح کرده بود – یک پرونده جداگانه و هنوز در حال بررسی متفاوت از پرونده‌ای که در 9 می تصمیم گرفته شد.
در این شکایت آمده است: «اظهارات افتراآمیز ترامپ پس از صدور حکم، عمق بدخواهی او را نسبت به کارول نشان می‌دهد، زیرا تصور رفتار توهین‌آمیز که احتمالاً بیشتر با انگیزه نفرت، سوء‌نیت یا کینه توزی باشد، دشوار است».
این رفتار از یک غرامت تنبیهی بسیار مهم به نفع کارول حمایت می کند، هم برای مجازات ترامپ، هم برای بازدارندگی او از دست زدن به افترا بیشتر و هم برای منع دیگران از انجام همین کار.»
یک روز قبل از پخش سی‌ان‌ان، هیئت منصفه رئیس‌جمهور سابق را در یک پرونده مدنی متهم به آزار جنسی کارول دانستند که گفته بود ترامپ در دهه 1990 در رختکن یک فروشگاه بزرگ نیویورک به او تجاوز کرده است.
هیئت منصفه اتهام تجاوز به عنف کارول را رد کرد، اما ترامپ را متهم به سوء استفاده جنسی و متعاقب آن افترا دانست که پس از مطرح شدن این اتهامات، او را “یک کار کلاهبردار کامل” خواند.
ترامپ این اتهامات را رد کرده و به این حکم اعتراض کرده است. هیچ پرونده جنایی نمی تواند از شکایت کارول ناشی شود.
شکایت اصلاح شده روز دوشنبه بخشی از یک پرونده افترای جداگانه است – پرونده ای که به دلیل درگیری های رویه ای به تعویق افتاده است، از جمله اینکه آیا ترامپ از اظهاراتی که در مورد کارول در سال 2019 با مصونیت رئیس جمهور ارائه کرده است، محافظت می شود، زیرا او در آن زمان در کاخ سفید بود.