هشدار مسکو به آمریکا در مورد “فعالیت خرابکارانه”: مسکو به آمریکا در مورد “فعالیت خرابکارانه” در روسیه هشدار داد

مسکو: روسیه روز سه شنبه به سفیر آمریکا هشدار داد لین تریسی وزارت امور خارجه در مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌ها برای “تحریک اختلاف” در این کشور را خنثی می‌کند.
تریسی به دلیل “اظهارات تحریک آمیز “در حمایت” از ولادیمیر کارا مورزا، سیاستمدار مخالف، که روز دوشنبه به 25 سال زندان محکوم شد، به وزارت احضار شد.
این وزارتخانه اعلام کرد: تاکید شد که هرگونه اقدام طرف آمریکایی با هدف ایجاد اختلاف و دشمنی در جامعه روسیه و همچنین استفاده از ماموریت دیپلماتیک برای سرپوش گذاشتن بر کارهای خرابکارانه، به شدت سرکوب خواهد شد.
سفیر انگلیس دبورا برونرت این وزارتخانه به طور جداگانه گفت و آلیسون لکلر سفیر کانادا نیز به دلیل اظهارات خود احضار شدند.
آلیسون لوکلر، سفیر کانادا، پس از صدور حکم کارا مورزا گفت: «حکم امروز گواهی غم انگیزی است از چرخش تاریکی که این مبارزه (برای دموکراسی) به آن رسیده است».
پس از احضار وی، این وزارتخانه گفت که «اینگونه اقدامات با یک هار همراه است روسوفوبیک کمپین راه اندازی شده توسط اتاوا… مداخله مستقیم در امور داخلی ما است.”
این سازمان همچنین تمامی سفرا را متهم به “مداخله فاحش” با درخواست برای آزادی کارا مورزا، که همچنین یک شهروند بریتانیایی است، کرد.
این وزارتخانه گفت که «اشاره‌های طرف انگلیسی به این واقعیت که کارا مرزا تابعیت بریتانیایی دارد، از نظر قانونی در روسیه بی اعتبار است».