هند و اقیانوسیه: بلینکن با پین وزیر امور خارجه استرالیا ملاقات کرد و بر تعهد عمیق خود به هند و اقیانوس آرام صلح آمیز و امن تأکید کرد.

لیورپول: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا در لیورپول دیدار کرد تا تلاش‌های جاری برای ترویج صلح و رفاه در اقیانوس هند و اقیانوس آرام را تقویت کند.
دیدار امروز با دوست خوبم @MarisePayne بسیار عالی است. ما تعهد عمیق هر دو کشورمان را به بهبود صلح آمیز و امن هند و اقیانوس آرام، بهبود اقتصادی و انعطاف پذیری Covid-19 و همکاری برای ارائه نتایج برای شهروندان و شرکای خود در سراسر منطقه مجدداً تأیید کردیم. بلینکن در توییتی نوشت.

هر دو رهبر در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای صنعتی گروه هفت (G7) که در بریتانیا برگزار شد، ملاقات کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنها در مورد تعمیق اتحاد ایالات متحده و استرالیا، اهمیت تعهد به اقدام بلندپروازانه اقلیمی در دهه آینده و نیاز به متحدان و شرکای همفکر برای ادامه دفاع، تقویت و تجدید دموکراسی در سراسر جهان گفتگو کردند. بیانیه ند قیمت.
آنها همچنین نسبت به تجاوزات مستمر روسیه به اوکراین ابراز نگرانی کردند و بر حمایت از حل مسالمت آمیز مسائل بین تنگه بدون توسل به تهدید یا اجبار تاکید کردند و بر کمک های مهم تایوان در توسعه بهداشت جهانی تاکید کردند.
در این بیانیه افزوده شده است که هر دو رهبر مجدداً به تلاش‌های مشترک در منطقه و بازسازی بهتر از کووید-19 متعهد شدند.
آنها همچنین بر اهمیت وجود سفیر تایید شده توسط سنا در کانبرا در اسرع وقت با توجه به دامنه و مقیاس چالش های مشترک توافق کردند.