با افزایش موارد Omicron، استرالیا زمان انتظار برای دوزهای تقویت کننده Covid-19 را کوتاه می کند

کانبرا: استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد که پس از افزایش موارد نوع Omicron، زمان انتظار برای دریافت تقویت کننده کووید-19 را برای افراد کاهش می دهد.
استرالیا قبلاً گفته بود که این واکسن را به همه افراد بالای 18 سال که دوز دوم واکسن خود را شش ماه قبل تزریق کرده‌اند، ارائه می‌کند.
اما با افزایش موارد ابتلا به نوع Omicron، گرگ هانت، وزیر بهداشت گفت که فاصله زمانی به پنج ماه پس از دوز دوم کاهش می یابد.
هانت در بیانیه ای ایمیلی گفت: “یک دوز تقویت کننده پنج ماه یا بیشتر پس از دوز دوم اطمینان حاصل می کند که محافظت از دوره اولیه حتی قوی تر و طولانی تر است و باید به جلوگیری از گسترش ویروس کمک کند.”
«داده‌های اسرائیل حاکی از کاهش نرخ عفونت در گروه‌های سنی واجد شرایط، بیماری شدید در افراد بالای 40 سال و مرگ و میر در افراد بالای 60 سال است.»
استرالیا از هر دو واکسن فایزر و مدرنا در برنامه تقویت کننده خود استفاده خواهد کرد.
استرالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین واکسینه شدن را دارد و حدود 90 درصد افراد بالای 16 سال به طور کامل واکسینه شده اند.
با این حال، استرالیا روز یکشنبه 1556 مورد ابتلا را در 24 ساعت گذشته گزارش کرد زیرا عفونت ها نزدیک به بالاترین سطح شش هفته ای که یک روز قبل گزارش شده بود باقی مانده بود.
استرالیا حدود 229000 مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت کرده است که بسیار کمتر از تعداد سایر کشورها و 2100 مرگ و میر است.