هنگ کنگ مخاطبین بیمار کووید را شکار می کند، کشتی کروز را به بندر سفارش می دهد

هنگ کنگ: مقامات بهداشتی هنگ کنگ روز چهارشنبه جست و جوی سطح شهر را برای یافتن تماس های یک بیمار مبتلا به کووید-19 آغاز کردند و به کشتی سلطنتی کارائیب دستور دادند تا زودتر به بندر بازگردد.
مرکز مالی جهانی با جدا کردن خود از جهان و اجرای یک رژیم قرنطینه سخت و پرهزینه، به استراتژی مقابله با کووید صفر پایبند است.
در 31 دسامبر، یک دوره سه ماهه بدون موارد اجتماعی با اولین انتقال محلی نوع جدید Omicron به پایان رسید.
از آن زمان، مقامات برای ردیابی و آزمایش صدها نفر که با تعداد انگشت شماری از بیماران Omicron در تماس بوده اند، به تکاپو افتاده اند.
دولت در بیانیه ای اعلام کرد: «سخت ترین اقدامات ضد اپیدمی برای جلوگیری از گسترش گونه های جهش یافته در جامعه محلی اجرا خواهد شد.
آخرین شکار توسط یک بیمار که با حدود 20 دوستش در یک پارک مرکزی در شب سال نو می رقصید، جرقه زد. دو نفر از رقصنده های همکار که یکی از آنها مددکار خانگی بود در آزمایشات اولیه مثبت اعلام شدند.
کارفرمای کمک کننده و هشت نفر دیگر از افراد نزدیک او سپس در تاریخ 2 ژانویه به سفری “کروز به ناکجاآباد” رفتند که قرار بود در 6 ژانویه بازگردند.
هنگ‌کنگ به عنوان بخشی از محدودیت‌های کروناویروس خود، سفرهای دریایی را به سفرهای کوتاه در آب‌های مجاور محدود کرده است و از کشتی‌ها خواسته می‌شود با ظرفیت کاهش یافته کار کنند و فقط به مسافران واکسینه‌شده‌ای که آزمایش ویروس آن منفی است اجازه دهند.
کشتی «طیف دریاها» حدود 2500 مسافر و 1200 کارمند داشت. مقامات گفتند که 9 مسافر تماس نزدیک از بقیه افراد حاضر در هواپیما جدا شدند و آزمایشات اولیه انجام شده در طول سفر نتایج منفی را نشان داد.
رویال کارائیب در بیانیه ای به رویترز گفت: «طیف دریاها طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت اقدامات مناسب را انجام می دهد.
این کشتی که در ماه اکتبر به دلیل ترس از ویروس کرونا از حرکت در سفری مشابه جلوگیری شد، اوایل روز چهارشنبه به ترمینال بازگشت.
دولت گفت که 9 تماس نزدیک به یک مرکز قرنطینه فرستاده می شوند، در حالی که بقیه مسافران و کارکنان باید در روزهای آینده تحت چندین آزمایش اجباری قرار گیرند.
دولت در بیانیه‌ای جداگانه گفت: علاوه بر این، برای افرادی که همزمان با تماس نزدیک بیماران اخیر به 47 مکان در سراسر هنگ کنگ رفته‌اند، اخطارهای آزمایش اجباری صادر شده است.
مکان‌ها عبارتند از پارک مرکزی ویکتوریا، موزه هنر مدرن M+ که به تازگی افتتاح شده، اسکله کشتی‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، کلینیک‌ها و موارد دیگر.