هیلتون سالوا: هتل لوکس غول پیکر در میانه ناکجاآباد

(سی ان ان) – هیچ چیز زیادی در مرز قطر با عربستان سعودی وجود ندارد. چند پاسگاه آفتاب‌زده و مایل‌ها و مایل‌ها بیابان وسیع و خالی در همه جهات.

سپس، در اوایل امسال، چیزی بسیار متفاوت در میانه این ناکجاآباد ظاهر شد: یک مجموعه هتل مجلل عظیم و درخشان، با پارک موضوعی خود.

هتل هیلتون سالوا بیچ ریزورت و ویلا به وضوح یک هتل معمولی نیست.

از هوا دیده می شود شبیه یک شهر ساحلی کامل است. سواحل دوقلوی بکر از یک بندر مرکزی دور می شوند. بر فراز شن‌ها، ویلاها و ساختمان‌های سفید روشن در اطراف استخرهای شنای آبی جمع شده‌اند. پشت سرشان، فضای سبز واحه. این یکی از بزرگترین استراحتگاه های خاورمیانه است.

پس چه اتفاقی می‌افتد، وقتی یک هتل مجلل غول‌پیکر کیلومترها دورتر از هر نقطه‌ای ظاهر می‌شود، درست همانطور که یک بیماری همه‌گیر باعث توقف سفرهای جهانی می‌شود؟

salwasub2

این مجموعه یکی از بزرگترین استراحتگاه های خاورمیانه است.

دیمیتریس سیدریدیس

به گفته Etienne-Charles Gailliez، مدیر کل استراحتگاه، واقعاً شلوغ است. او می‌گوید که با باز کردن درهای خود در فوریه، این مکان تبدیل به یک اقامتگاه مورد علاقه مردم محلی شد. اخیراً این یک مقصد محبوب برای بازدیدکنندگان و مسافران تجاری از منطقه وسیع‌تر بوده است.

جای زیادی هست ساحل هیلتون سالوا دارای 84 ویلا، از دو تا چهار اتاق خواب، با استخرهای خصوصی و دسترسی مستقیم به ساحل با ماسه سفید (قیمت‌ها از 1500 دلار آمریکا برای شبی) است. 31 آپارتمان و ویلا به سبک روستای عربی وجود دارد، در حالی که هتل اصلی دارای 246 اتاق و سوئیت است.

این زمین‌های بزرگ همچنین شامل بیش از 20 فروشگاه غذا و نوشیدنی، از جمله هفت گزینه غذاخوری لذیذ، یک اسپا سطح بالا با سوئیت‌های VIP، زمین‌های ورزشی، استخرهای احاطه‌شده توسط باغ‌های محوطه‌سازی‌شده، امکانات شرکتی و یک اسکله است.

علاوه بر آن، بزرگ‌ترین پارک موضوعی قطر با ده‌ها جاذبه، از جمله «King Cobra»، یک تیوپ‌سواری هیجان‌انگیز که سواران را به دهانه ساختاری عظیم شبیه مار می‌فرستد، وجود دارد.

سلامت و امنیت

salwasub1

این اقامتگاه دارای پارک تفریحی آبی خاص خود است.

دیمیتریس سیدریدیس

این مجموعه مجلل در 320 هکتار زمین شنی در حدود 100 کیلومتری جنوب غربی دوحه ساخته شده است که موقعیت استراتژیک برای پذیرایی از بازدیدکنندگان از قطر و عربستان سعودی دارد.

ساخت و ساز در سال 2015 آغاز شد و مرحله نهایی قبل از افتتاح بر روی تطبیق آن با اقدامات بهداشتی و ایمنی افزایش یافته مطابق با قوانین حرکتی و پروتکل های بهداشتی قطر متمرکز بود.

گیلیز به سی‌ان‌ان گفت: «با توجه به تأثیر کووید-19، ما مجبور شدیم الزامات افتتاح استراحتگاه را تسریع کنیم و نقاط فروش منحصربه‌فرد جدیدی را شناسایی کنیم که بر اقامتگاه‌ها متمرکز بودند».

این خبر خوبی برای سما جمالی، 21 ساله ساکن دوحه و دوستانش بود. او به سی ان ان گفت: «از آنجایی که سفر ناامن و دشوار بود، تصمیم گرفتیم در استراحتگاه اقامت داشته باشیم. “اتاق دوست داشتنی و بسیار بزرگ و راحت بود — با فناوری پیشرفته و بسیار ایمن و تمیز برای کووید-19.”

هیلتون سالوا

ویلاها و اتاق ها در چند قدمی ساحل هستند.

دیمیتریس سیدریدیس

گیلیز گفت که معرفی دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های سفر منجر به اتخاذ رویکرد بازگشایی مرحله‌ای شد که انتظار می‌رود تعدادی از مراکز و امکانات مانند مرکز غواصی و یک آکادمی ورزشی پیشرفته در ماه‌های آینده فعال شوند. .

Gailliez گفت: “ما یک استراحتگاه جدید هستیم و چیزی بیش از یک اتاق هستیم. ما ویلاها و یک پارک آبی داریم که ساختار ما را کاملاً منحصر به فرد می کند.”

گیلیز در کنار تلاش‌ها برای ادغام فناوری جدید بدون تماس، تدارکات و کارکنان را به عنوان ملاحظات کلیدی معرفی کرد. او گفت: «در روزهای شلوغی، در سراسر استراحتگاه ما از 2500 مهمان با نیروی کار حدود 1200 عضو تیم استقبال می کنیم.

اکشن و آدرنالین

هیلتون سالوا

فضای داخلی متاثر از طرح های سنتی عربی است.

دیمیتریس سیدریدیس

این مهمانان، زمانی که روی شن‌های نرم پنبه‌ای در امتداد خط ساحلی 3.5 کیلومتری استراحتگاه استراحت نمی‌کنند یا قدم نمی‌زنند، می‌توانند با انتخاب از لیست طولانی فعالیت‌های سرگرم‌کننده، مشغول باشند.

در قلب همه اینها پارک آبی و ماجراجویی Desert Falls قرار دارد.

این جاذبه مملو از آدرنالین دارای استخرهای متعدد کودکان و زمین‌های بازی آبی، و همچنین نزدیک به 30 وسیله سواری و سرسره، از جمله یک سواری با سرعت چرخش است که در نقطه شروع خود – در قله کوه 32 متری پارک – مناظری پانوراما از کل استراحتگاه

در اینجا، میهمانان مسابقه تشک می‌توانند لوله‌ها را بزرگ‌نمایی کنند – سر به سر و کنار هم – به سرعت پایین بیایند، یا یک شبیه‌ساز موج‌سواری را امتحان کنند.

هیلتون سالوا

مهمانان می توانند روی سرسره های آبی با یکدیگر مسابقه دهند.

دیمیتریس سیدریدیس

این پارک همچنین محل قرارگیری اولین سازه دره نوردی دست ساز بشر در خاورمیانه است. یک پیست مسابقه کارتینگ در فضای باز – کاملاً مجهز به پایه برای تماشاگران – و یک دوره تگ لیزری سرپوشیده وجود دارد.

به ناچار با توجه به وسعت هتل، طیف وسیعی از گزینه های غذاخوری از جمله غذاهای خاورمیانه، ایتالیایی و چینی وجود دارد.

Levantine غذاهای خاص عربی را با پیچ و تاب سرو می کند، از جمله The Qattinah، یک ماکت خوشمزه که از شربت ادویه گیاهی دستکاری شده، کلیدوسکوپ مرکبات و تکه های طلای 24 عیار تشکیل شده است. غذاهای اصلی و دسرهای برجسته شامل کباب های تیز با مداخان (حمص دودی، پوره سیر برشته) و به دنبال آن کنافه نابلسیه (خامه پسته) است.

نوشیدنی طلایی و فوتبال

هیلتون سالوا

رستوران Miss Wong توچال یک موکتل نارنجی غروب را سرو می کند.

دیمیتریس سیدریدیس

در میس وانگ، صدای گونگ مهمانان را وارد یک تجربه غذاخوری خصوصی چینی می‌کند که با یک مراسم چای مفصل آغاز می‌شود. توصیه ها شامل سوپ مرغ و سبزیجات (قارچ انوکی، قارچ شیتاکه خشک، سبزیجات، مرغ و زردچوبه ونتون)، گزینه های مختلف پیراشکی و اردک ترد پکن است. یک موکتل طراوت نارنجی غروب (پرتقال تازه/هندوانه تازه/لیموی تازه/شربت گرنادین/چای اولانگ/سفید تخم مرغ) در منوی نوشیدنی ها خودنمایی می کند.

رستوران Dante Cucina Italiana در توچال، شراب و پیتزای توسکانی را که در اجاق هیزمی پخته شده اند، سرو می کند. بار دیگر، The League، یک بار ورزشی و سرگرمی است که میهمانان می توانند مسابقات فوتبال را تماشا کنند و بازی های استخر و فوتبال انجام دهند. کوکتل‌ها و سطل‌های آبجو به همراه منوی غذاخوری با مجموعه‌ای از همبرگر، استیک و دنده‌های دودی در اینجا موجود است.

البته، هیچ کمبودی در گزینه های استراحتگاه لوکس در قطر وجود ندارد، به خصوص که این کشور آماده استقبال از بازدیدکنندگان برای فینال جام جهانی فوتبال در پایان سال 2022 است.

خط از قبل شلوغ شامل W Doha، ماندارین دوحه، روستای شرق و اسپا در Ritz-Carlton، به‌علاوه استراحتگاه جزیره موز ساحلی Antara است که همگی برای مرکز شهر و فرودگاه راحت‌تر هستند.

پس آیا سفر به صحرا ارزشش را دارد؟

جمالی که از قبل منتظر اقامت دیگری است، گفت: “ما از انتخاب رستوران ها، به خصوص بوفه قاره ای لذت بردیم. غذاهای درجه یک با ارائه عالی.”

«تجربه فوق‌العاده‌ای بود و به دلیل سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مختلف هیچ لحظه کسل‌کننده‌ای وجود نداشت