والدین مظنون در تیراندازی در مدرسه میشیگان متهم شدند

پونتیاک: یک دادستان در میشیگان روز جمعه علیه والدین پسری متهم به قتل چهار دانش آموز و زخمی کردن هفت دانش آموز دیگر در دبیرستان آکسفورد، پس از اینکه قبلاً گفت که اقدامات آنها “بسیار فراتر از سهل انگاری” بوده است، اتهامات قتل غیرعمد را مطرح کرد.
جنیفر و جیمز کرامبلی به چهار فقره قتل غیرعمد متهم شدند.
کارن مک دونالد، دادستان اوکلند روز پنجشنبه گفت: «والدین تنها افرادی بودند که در موقعیتی بودند که از دسترسی به سلاح مطلع بودند. اسلحه “به نظر می رسد که به طور رایگان در دسترس آن فرد بوده است”.
اتان کرامبلی، 15 ساله، به عنوان یک بزرگسال به دلیل تیراندازی روز سه شنبه در دبیرستان آکسفورد در شهرستان اوکلند، تقریباً 50 کیلومتری شمال دیترویت، به دوجین جنایت از جمله قتل، اقدام به قتل و تروریسم متهم شده است.
از میان هفت مجروح، سه نفر در بیمارستان‌ها در وضعیت پایدار هستند.
به گفته بازرسان، این تفنگ نیمه اتوماتیک هفته گذشته توسط پدر کرامبلی به طور قانونی خریداری شد.
به گفته کارشناسان، والدین در ایالات متحده به ندرت در تیراندازی در مدرسه که شامل فرزندانشان می شود متهم می شوند، حتی با وجود اینکه اکثر خردسالان از خانه والدین یا بستگانشان اسلحه می گیرند.
هیچ قانونی در میشیگان وجود ندارد که صاحبان اسلحه را ملزم کند که سلاح ها را دور از دسترس کودکان قفل کنند. مک دونالد، با این حال، پیشنهاد کرد که موارد بیشتری برای ساختن پرونده وجود دارد.
او به WJR-AM گفت: “در این مرحله تنها چیزی که می توانم بگویم این است که اقدامات از طرف مادر و پدر بسیار فراتر از سهل انگاری است.” ما بدیهی است که تیرانداز را به طور کامل تحت تعقیب قرار می دهیم… افراد دیگری نیز هستند که باید پاسخگو باشند.»
بعداً در یک کنفرانس خبری، مک دونالد گفت امیدوار است “در 24 ساعت آینده” اعلامیه ای داشته باشد. او قاطعانه اعلام کرده بود که پدر و مادر کرامبلی در هنگام طرح اتهام علیه پسرشان در روز چهارشنبه تحت نظر هستند.
کلانتر مایک بوچارد روز چهارشنبه فاش کرد که والدین فقط چند ساعت قبل از تیراندازی با مسئولان مدرسه درباره رفتار پسرشان در کلاس درس ملاقات کردند.
مک‌دونالد گفت: اطلاعات در مورد آنچه مدرسه را با مشکل مواجه کرده است “به احتمال زیاد به زودی آشکار خواهد شد”.
پلیس گفت که کرامبلی سه شنبه در مدرسه ماند و بعداً با اسلحه از حمام بیرون آمد و در راهرو به سمت دانش آموزان شلیک کرد.
ناظر منطقه اواخر روز پنجشنبه ویدئویی در یوتیوب منتشر کرد که در آن گفت که نوجوان قبل از تیراندازی به دفتر فراخوانده شد اما “هیچ انضباط لازم نیست”.
تیم ترون، رهبر مدارس جامعه آکسفورد، گفت که دبیرستان شبیه یک “منطقه جنگی” است و برای هفته ها آماده نخواهد بود. اما او بارها و بارها به دانش‌آموزان و کارکنان به خاطر نحوه واکنش آنها به خشونت اعتبار می‌داد.
گفتن اینکه من هنوز در شوک و بی حسی هستم احتمالاً دست کم گرفته شده است. این رویدادهایی که رخ داده اند ما را تعریف نمی کنند.
می‌خواهم بدانید که صحبت‌های زیادی در مورد دانشجویی که دستگیر شده بود، که او را به دفتر فراخوانده‌اند و این‌جور چیزها مطرح شده است. ترون گفت که هیچ نظم و انضباط لازم نیست. «هیچ سوابق انضباطی در دبیرستان وجود ندارد. بله، این دانشجو با دفتر ما ارتباط داشت و بله، والدینش در 30 نوامبر در محوطه دانشگاه بودند.
ترون گفت که نمی تواند فورا جزئیات بیشتری را منتشر کند.