واکسیناسیون کووید در سنگاپور از فوریه 2022 اجباری است

سنگاپور: سنگاپور واکسیناسیون کووید را به عنوان یک شرط اجباری برای تأیید درخواست های جدید برای مجوزهای کاری، مجوزهای طولانی مدت و اقامت دائم سنگاپور از اول فوریه سال آینده تعیین کرده است.
استریتز تایمز به نقل از کارگروه چند وزارتخانه ای (MMTF) در مورد کووید گزارش داد، کسانی که کارت های کاری خود را تمدید می کنند نیز باید واکسینه شوند.
این دستور جدید برای کودکان زیر 12 سال و افرادی که از نظر پزشکی واجد شرایط واکسیناسیون نیستند اعمال نخواهد شد.
اقدام جدید که روز یکشنبه اعلام شد، بخشی از تعدیل‌های کشور برای مقابله با نوع Omicron است.
روزنامه سنگاپور به نقل از MMTF گفت: “این اقدامات به حفظ نرخ بالای واکسیناسیون ما کمک می کند و بازگشایی امن جامعه و اقتصاد ما را تسهیل می کند.”
در مرحله درخواست، کارفرمایان باید اعلام کنند که دارندگان کارت کار و وابستگان آنها پس از ورود به سنگاپور کاملاً واکسینه شده اند.
دارندگان کارت کار باید گواهی واکسیناسیون خود را به عنوان بخشی از فرآیند تأیید ارائه یا ارائه کنند.
کسانی که گواهی دیجیتالی قابل تایید دارند باید آنها را در سیستم پورتال بررسی واکسیناسیون اداره مهاجرت و پست های بازرسی آپلود کنند.
کسانی که گواهی دیجیتالی قابل تأیید ندارند باید گواهی واکسیناسیون خود را به خطوط هوایی یا اپراتورهای کشتی، یا در ایست بازرسی، قبل از سوار شدن، ارائه دهند.
افرادی که نمی توانند مدارک لازم را ارائه دهند، اجازه سوار شدن به هواپیما یا ورود به سنگاپور را نخواهند داشت، مگر اینکه معافیت های قبلی اعطا شده باشد.
افرادی که در خارج از کشور واکسینه شده اند باید سوابق واکسیناسیون خود را در ثبت ملی ایمن سازی (NIR) به روز کنند و پس از ورود به سنگاپور یک مهلت 30 روزه برای انجام تست سرولوژیکی مثبت داده شده در یک کلینیک آمادگی بهداشت عمومی به آنها داده می شود.
گروه ضربت گفت: “در صورت منفی بودن آزمایش آنها، آنها ملزم به تکمیل رژیم کامل واکسیناسیون در سنگاپور خواهند بود، در غیر این صورت ممکن است مجوز آنها باطل شود.”
در مورد افراد تحت تکفل دارندگان کارت کار، شرایط واکسیناسیون برای کودکان زیر 12 سال اعمال نخواهد شد.
دارندگان مجوزی که از نظر پزشکی واجد شرایط واکسیناسیون نیستند، باید یادداشت پزشک را در محل درخواست ارسال کنند و پس از ورود به سنگاپور تحت بررسی پزشکی قرار گیرند.
کسانی که برای اقامت دائم، کارت دانشجویی و کارت ویزیت طولانی مدت درخواست می کنند، هنگام صدور مجوز، وضعیت واکسیناسیون آنها تأیید می شود. سوابق واکسیناسیون آنها باید در NIR به روز شود.
اگر متقاضیان در خارج از کشور واکسینه نشده باشند یا واکسینه نشده باشند اما تست سرولوژی منفی باشد، که نشان می دهد بدن در پاسخ به واکسیناسیون آنتی بادی تولید نکرده است، باید رژیم کامل واکسیناسیون را در سنگاپور تکمیل کنند تا شرایط واکسیناسیون را قبل از اینکه بتوانند اقامت دائم یا دریافت کنند. پاس های طولانی مدت
شرایط واکسیناسیون برای متقاضیان اقامت دائم، کارت ویزیت طولانی مدت و کارت دانشجویی برای افراد زیر 12 سال و همچنین افرادی که از نظر پزشکی واجد شرایط واکسیناسیون نیستند اعمال نمی شود.
در همین حال، وزارت بهداشت هشدار داده است که کارگران واکسینه نشده از 15 ژانویه دیگر اجازه بازگشت به محل کار را نخواهند داشت، حتی اگر نتیجه آزمایش قبل از رویداد (PET) منفی باشد.
این وزارتخانه در ماه اکتبر گفته بود که افراد واکسینه نشده از ژانویه 2022 اجازه ورود به محل کار را نخواهند داشت، مگر اینکه آزمایش کووید-19 آنها منفی باشد.
کانال نیوز آسیا به نقل از وزارت بهداشت گفت: «در پی بررسی و گفتگو با شرکای سه جانبه، ما تصمیم گرفتیم امتیاز PET را برای بازگشت افراد واکسینه نشده به محل کار از 15 ژانویه 2022 حذف کنیم.
به گفته این وزارتخانه، به کارگران نیمه واکسینه شده، کسانی که حداقل یک دوز واکسن مصرف کرده اند اما هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند، تا 31 ژانویه مهلتی برای تکمیل رژیم واکسیناسیون اعطا خواهند شد.
در طول دوره مهلت، آنها می توانند با نتیجه منفی PET وارد محل کار خود شوند.