وزارت دفاع امارات متحده عربی می گوید هواپیماهای جنگی فرانسه جایگزینی برای جت های آمریکایی نیستند

دبی: وزارت دفاع امارات متحده عربی گفت خرید جنگنده‌های رافال فرانسوی تکمیل کننده قرارداد برنامه‌ریزی شده برای خرید هواپیماهای جنگی F-35 آمریکایی است که به دلیل نگرانی واشنگتن در مورد روابط ابوظبی با چین کند شده است.
کشور عرب خلیج فارس روز جمعه 80 فروند رافال ساخت Dassault Aviation و 12 هلیکوپتر نظامی Caracal ساخت هلیکوپتر ایرباس را در قرارداد تسلیحاتی به ارزش 17 میلیارد یورو (19.2 میلیارد دلار) سفارش داد.
سرلشکر ابراهیم ناصر العلوی، فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی امارات، اواخر روز شنبه در بیانیه ای در خبرگزاری دولتی WAM گفت که جت های رافال جایگزین ناوگان میراژ 2000 ساخت فرانسه در امارات خواهند شد.
علوی گفت: «این قرارداد به عنوان جایگزینی برای قرارداد آتی F-35 در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه یک قرارداد مکمل است… زیرا ما توانایی‌های نیروی هوایی خود را توسعه می‌دهیم». ناوگان سراب.
فروش 50 هواپیمای جنگی F-35 ساخت لاکهید مارتین به امارات متحده عربی در بحبوحه نگرانی واشنگتن در مورد روابط ابوظبی با چین از جمله استفاده از فناوری 5G هواوی در این کشور کاهش یافته است.
ماه گذشته، یک مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده قصد دارد با فروش پیشروی کند، اما باید درک روشنی از “تعهدات اماراتی” وجود داشته باشد.
پس از برقراری روابط امارات با اسرائیل در سال گذشته، ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، با فروش این جت ها موافقت کرد. دولت پرزیدنت جو بایدن گفته است که امسال به فروش ادامه خواهد داد.