پاکستان 6808 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را ثبت کرده است که دومین بالاترین تعداد موارد روزانه از زمان شروع همه‌گیری در سال 2020 است.

اسلام آباد: رسانه های محلی پاکستان روز پنجشنبه گزارش دادند که پاکستان 6808 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را ثبت کرده است که دومین تعداد مبتلایان روزانه از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در سال 2020 است.
بر اساس گزارش رسانه ها، بیشترین تلفات روزانه در 13 ژوئن 2020 ثبت شد، زمانی که این کشور 6825 مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد. این رسانه به داده های مرکز فرماندهی و عملیات ملی (NCOC) استناد کرد.
بر اساس داده‌های NCOC، نرخ مثبت در این کشور صبح پنجشنبه به بالاترین حد در 9 ماه گذشته رسید، زیرا نرخ عفونت 11.55 درصد پس از انجام 58943 آزمایش گزارش شد.
بر اساس گزارش رسانه‌ها، آمارهای رسمی نشان می‌دهند که موارد فعال نیز افزایش یافته و اکنون از 44717 نفر در 24 ساعت گذشته به 51094 نفر رسیده است و بر اساس گزارش رسانه‌ها پس از تسلیم شدن پنج نفر دیگر به این ویروس، مجموع جان باختگان به 29042 رسیده است.
در حالی که پاکستان با موج پنجم بیماری همه گیر مرگبار مواجه است، NCOC محدودیت های بیشتری را بر مدارس، مراسم عروسی و سالن های ورزشی اعمال کرد.
به گفته یک نشریه پاکستانی، کمیته ملی مبارزه با کرونا روز چهارشنبه دستورالعمل‌ها و SOPهای بازنگری شده‌ای را برای بخش‌های آموزشی، رستوران‌ها، سرگرمی‌ها و سایر بخش‌ها صادر کرد، زیرا پاکستان در تلاش برای مهار گسترش نوع Omicron است.
این انجمن تصمیم گرفته بود که عروسی ها، غذاخوری ها و گردهمایی های سرپوشیده در شهرها و مناطقی که میزان عفونت بالاتر از 10 درصد است، ممنوع شود. مدارس در چنین شهرها و مناطقی با کلاس های “پله ای” برای کودکان زیر 12 سال باز خواهند بود.