پس از یک مکث، مذاکرات مربوط به محدودیت بدهی امروز با نزدیک شدن به مهلت پیش‌فرض آمریکا از سر گرفته می‌شود

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، روز دوشنبه به صورت حضوری ملاقات خواهند کرد، زیرا دولت در رقابت با ضرب الاجل قریب الوقوع برای افزایش سقف بدهی آمریکا قبل از اینکه وجوه فدرال به طور بالقوه در اوایل ماه آینده به پایان برسد، دیدار خواهند کرد.
رهبران روز یکشنبه در حالی که رئیس جمهور پس از اجلاس G7 در ژاپن به ایر فورس وان بازگشته بود، تلفنی صحبت کردند. مک کارتی، جمهوری خواه، به خبرنگاران در کاپیتول گفت که این تماس “مولد” بود و مذاکرات دوباره و دوباره بعداً در روز از سر گرفته خواهد شد. هر دو طرف گفته‌اند که پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما فاصله زیادی با هم دارند.
مک کارتی پس از تماس خود با بایدن گفت: «فکر می‌کنم اگر او بفهمد ما به چه چیزی نگاه می‌کنیم، می‌توانیم برخی از این مشکلات را حل کنیم». این سخنران افزود: “اما من از همان ابتدا با او کاملاً صریح بودم. ما باید کمتر از سال گذشته هزینه کنیم.” رهبر جمهوری خواهان گفت: “هیچ توافقی در مورد چیزی وجود ندارد”.
بایدن در یک کنفرانس خبری در هیروشیما گفت که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان باید “مواضع افراطی” خود را در مورد مذاکرات متوقف شده بر سر افزایش سقف بدهی کنار بگذارند و هیچ توافقی برای جلوگیری از نکول فاجعه بار فقط بر اساس شرایط آنها وجود نخواهد داشت. او همچنین روز یکشنبه گفت که معتقد است او صلاحیت دارد تا محدودیت‌های استقراضی کشور را بر اساس قانون اساسی به چالش بکشد، اما او معتقد نیست که چنین چالشی بتواند به موقع برای جلوگیری از نکول موفق شود. AP