پوتین: در صورت حمله روسیه به اوکراین، گزینه های تحریم زیادی وجود دارد: آمریکا

واشنگتن: دولت بایدن گزینه های زیادی برای عمل به تعهد خود برای ضربه زدن مالی به روسیه در صورت حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین دارد، از تحریم هایی که همکاران پوتین را هدف قرار می دهد تا قطع ارتباط روسیه با سیستم مالی که پول را به سرتاسر جهان می فرستد.
ایالات متحده و متحدان اروپایی هیچ اشاره‌ای به برنامه‌ای برای پاسخ نظامی خودشان نداده‌اند در صورتی که پوتین نیروهایی را در امتداد مرز به اوکراین بفرستد، جمهوری شوروی سابق با روابط تاریخی و فرهنگی نزدیک با روسیه، اما اکنون مشتاق متحد شدن با ناتو و روسیه است. غرب.
در عوض، بازپرداخت می تواند همه چیز به پول باشد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، این هفته قول دردهای مالی را داد – «تدابیر اقتصادی تأثیرگذار زیادی که در گذشته از انجام آنها خودداری کرده‌ایم».
رئیس جمهور جو بایدن روز جمعه گفت که ایالات متحده “جامع ترین و معنادارترین مجموعه ابتکارات را ایجاد کرده است تا کار را برای آقای پوتین بسیار بسیار دشوار کند.”
ایالات متحده در دهه گذشته طیف وسیعی از تحریم ها را علیه نهادها و افراد روسی اعمال کرده است که بسیاری از آنها به دلیل تهاجم روسیه به کریمه و الحاق آن به کریمه و حمایت این کشور از جدایی طلبان مسلح در شرق اوکراین در سال 2014 است. تحریم های ایالات متحده همچنین به دنبال این بوده است که روسیه را به دلیل دخالت در انتخابات، فعالیت های مخرب سایبری و نقض حقوق بشر مجازات کنید.
از سال 2014، غرب همچنین به اوکراین در ایجاد ارتش خود کمک کرده است. بنابراین در حالی که پوتین هرگونه قصد حمله را انکار می‌کند، نیروهای او با ارتش اوکراینی روبرو خواهند شد که توانایی بیشتری برای جنگیدن دارد.
تحریم‌هایی که اکنون علیه روس‌ها اعمال شده است شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت تجارت با شرکت‌های آمریکایی و ممانعت از ورود به ایالات متحده است. اما در تلاش برای مجازات روسیه، غرب طی سال‌ها مجازات‌های مالی بزرگ‌تری را در نظر گرفته است.
این شامل گزینه به اصطلاح هسته ای می شود: مسدود کردن روسیه از سیستم پرداخت های مالی سوئیفت مستقر در بلژیک که پول را بین هزاران بانک در سراسر جهان جابجا می کند.
پارلمان اروپا در سال جاری قطعنامه ای غیرالزام آور را تصویب کرد که در آن در صورت حمله روسیه به اوکراین، این اقدام را خواستار شد.
ماریا شاگینا، کارشناس تحریم‌ها و سیاست انرژی وابسته به مرکز کارنگی مسکو گفت: هنگامی که ایالات متحده با موفقیت سوئیفت را برای قطع ارتباط بانک‌های ایران بر سر برنامه هسته‌ای ایران تحت فشار قرار داد، این کشور تقریبا نیمی از درآمد صادرات نفت و یک سوم تجارت خارجی خود را از دست داد. اتاق فکر.
شاگینا می نویسد که تأثیر آن بر اقتصاد روسیه «به همان اندازه ویرانگر» خواهد بود. روسیه برای بیش از یک سوم درآمدهای فدرال خود به صادرات نفت و گاز طبیعی خود وابسته است و برای انتقال دلارهای نفتی به سوئیفت وابسته است.
روسیه از سال 2014 تلاش کرده است تا سیستم های مالی داخلی خود را از چنین قطعی ایمن کند. قطع سوئیفت باعث درد غیرمستقیم برای اقتصادهای غربی نیز خواهد شد.
جان هربست، سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین و دیپلمات حرفه ای، روز جمعه گفت که او معتقد است که “با وجود اینکه سوئیفت از روی میز خارج نشده است، آخرین راه حل خواهد بود.”
دولت بایدن در اوایل سال جاری توانایی روسیه برای استقراض پول را با ممنوعیت موسسات مالی ایالات متحده از خرید مستقیم اوراق قرضه دولتی روسیه از موسسات دولتی محدود کرد. اما تحریم ها بازار ثانویه را هدف قرار نداد و این را به عنوان گام بعدی احتمالی قرار داد.
هربست اشاره کرد که سایر ابزارها و اهداف ممکن: تحریم های مالی افراد نزدیک به پوتین و خانواده های آنها را هدف قرار می دهد. و تحریم های بیشتر بر بانک های روسیه و بخش حیاتی انرژی روسیه.