پوتین: ولادیمیر پوتین در روز پیروزی به روس ها می گوید که جهان در نقطه عطف است

مسکو: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه به روس ها گفت که جهان در یک نقطه عطف کلیدی قرار دارد و آنها درگیر یک مبارزه میهن پرستانه برای آینده کشورشان هستند، زیرا این کشور سالگرد پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم را جشن می گیرد.
“امروز، تمدن دوباره در یک نقطه عطف تعیین کننده است. یک جنگ واقعی علیه میهن ما آغاز شده است. ما تروریسم بین المللی را دفع کرده ایم، از ساکنان دنباس محافظت خواهیم کرد، ما امنیت خود را تضمین خواهیم کرد.” پوتین در حالی که این کشور سالگرد پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم را جشن گرفت.
پوتین در یک سخنرانی 10 دقیقه ای در میدان سرخ، پیام های آشنای خود را که در نزدیک به 15 ماه جنگ روسیه در اوکراین بارها ارائه کرده است، تکرار کرد.
او گفت که “نخبگان جهانی گرا” در حال کاشت هستند روسوفوبیا و ناسیونالیسم تهاجمی، در حالی که مردم اوکراین به “گروگان کودتای دولتی” و جاه طلبی های غرب تبدیل شده بودند.
او به چالش‌هایی که روسیه با آن روبه‌رو است، در حالی که نیروهایش برای یک ضد حمله بزرگ مورد انتظار اوکراین آماده می‌شوند، یا هر مسیری را برای پیروزی ترسیم نمی‌کند، اشاره نکرد.
این سخنرانی و به دنبال آن یک رژه نظامی بزرگ در سراسر میدان سرخ، پس از موجی از حملات در داخل روسیه در ماه جاری – از جمله حمله هواپیمای بدون سرنشین ادعا شده به روسیه انجام شد. کرملین خود ارگ کمتر از یک هفته پیش.