پیروزی ادعایی روسیه باخموت چیزی جز این نیست: کارشناسان

کیو: آیا باخموت کارشناسان گفتند که سقوط کرده است یا نه، مسکو در حال وارد شدن به یک نبرد پرهزینه تر برای شهر خط مقدم است، زیرا کیف برای یک حمله بزرگ آماده می شود.
ادعای روسیه مبنی بر فتح شهر ویران شده، که اوکراین روز یکشنبه آن را رد کرد، به معنای زمین جدید قابل توجهی نیست که از آنجا حملات انجام شود و یا دفاع سخت شود.
اما مسکو تصرف شهر شرقی را به یک هدف کلیدی تبدیل کرده است و طولانی‌ترین نبرد جنگ و همچنین یکی از مرگبارترین آن را انجام داده است تا تلاش کند آنچه را که می‌خواهد به عنوان یک موفقیت قابل توجه اعلام کند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در سخنانی از نشست G7 در ژاپن، اشاره شد که تلفات روسیه تنها در باخموت بیش از 100000 نفر شامل کشته و زخمی شده است.
روسیه که از احتمال عدم پیروزی باخموت پس از بازپس گیری کیلومترها زمین در شمال و جنوب شهر توسط اوکراین در این ماه متاثر شده بود، تعداد قابل توجهی از نیروهای اضافی را وارد کرد.
وزارت دفاع بریتانیا روز شنبه گفت: «استقرار مجدد نشان دهنده یک تعهد قابل توجه است.»
مؤسسه مطالعات جنگ مستقر در ایالات متحده گزارش داد که حملات اوکراین به جناح های باخموت “نیروهای روسیه را وادار کرد تا منابع نظامی کمیاب را … همانطور که احتمالاً فرماندهی اوکراین قصد داشت” اختصاص دهند.
اوکراین گمانه زنی ها مبنی بر اینکه این پیشروی ها تهاجمی مورد انتظارش است را خنثی کرده است، اما کشاندن تعداد فزاینده نیروهای روسی به نبرد مرگبار در باخموت مزایای قابل توجهی برای دفاع کیف دارد.
فیلیپس اوبراین، استاد مطالعات استراتژیک در این باره گفت: «آنچه آنها (اوکراینی‌ها) باید انجام می‌دادند این بود که اولاً روس‌ها را تا آنجا که ممکن است تضعیف کنند قبل از انجام آن حمله متقابل، و ثانیاً، زمان بخرند تا آن نیرو را آماده کنند.» دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند.
او در مصاحبه ای که شنبه پخش شد به رسانه آمریکایی NPR گفت: «آنها محاسبه کردند — به اعتقاد من این انتخاب درستی بود — که در جنگ برای باخموت، می توانند هر دو را انجام دهند.
زمان و تمرکز حمله اوکراین موضوع ماه ها گمانه زنی بوده است، در حالی که کیف تقریباً چیزی نگفته است جز اینکه به سلاح های بیشتری از طرف حامیان خود نیاز دارد.
در عین حال، روسیه صدها کیلومتر خط مقدم را با موانع تانک، سنگرها و نیروها تقویت کرده است.
با توجه به اینکه این نبردها پس از هجوم قابل توجه تسلیحات غربی رخ می دهد، موفقیت یا شکست می تواند حمایت های آینده را تضعیف کند یا فشار بر کیف را برای مذاکره افزایش دهد.
سخت است که بدانیم نیروهای تقویت کننده باخموت تا چه حد در دفاع روسیه شکاف ایجاد کرده اند، اما اوبراین گفت که اوکراینی ها می توانند منتظر حمله به “جایی که فکر می کنند روس ها ضعیف تر هستند” باشند.
گمانه‌زنی‌ها در مورد زمان‌بندی از چندین موضوع، از جمله بهار مرطوب به‌ویژه که باعث شد بخش‌هایی از کشور در حال غرق شدن باشد، رخ داده است.
گل چسبناک اوکراینی سطح ایده آلی برای حرکت سریع تانک ها یا نیروها نیست، اما هوا برای هفته ها عمدتاً خشک بوده است.
همچنین تصور اینکه این کشور در حالی که رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در خارج از کشور است، یک حمله بزرگ را آغاز کند، دشوار است.
او در هفته‌های اخیر به سرعت در سفرهای خارجی مهمی بوده است و به دنبال سلاح‌های بیشتر و بزرگ‌تر بوده است.
در حالی که اروپا حمایت خود را تشدید می کند، او وعده موشک های بیشتر از بریتانیا و بسته چند میلیارد یورویی آلمان را به دست آورد.
زلنسکی همچنین سفری پرتأثیر به هیروشیما داشت تا پرونده خود را به صورت حضوری برای رهبران گروه ۷ که حمایت آنها برای کیف ضروری است، مطرح کند.
نشست سران گروه هفت روز یکشنبه به پایان می رسد و این بدان معناست که زلنسکی به زودی به کشورش باز خواهد گشت.
در کیف روز یکشنبه سربازان با شانه های بالا انداختن و بدبینی اخبار مربوط به باخموت را دریافت کردند.
آنها قبلاً ادعاهایی مبنی بر تسخیر شهر شنیده اند و چیزهای دیگری در ذهن خود دارند.
گروهبان ولودیمیر که به شرط عدم استفاده از نام خانوادگی خود صحبت کرد، گفت: “همه در تلاش هستند تا بفهمند که حمله از قبل چه زمانی آغاز می شود. ما می دانیم که تجهیزات و ماشین آلات را در اختیار داریم.”
او در حالی که تیراندازی های تفنگ در پس زمینه میدان تیراندازی در منطقه کیف ترک می خورد، گفت: «همه ما فقط منتظر تصمیم فرماندهی هستیم.