ژاپن: رهبران ژاپن و کره جنوبی در یادبود قربانیان بمب اتمی کره در هیروشیما دعا کردند.

هیروشیما: نخست وزیر ژاپن فومیو به صورت حضوری و رئیس جمهور کره جنوبی یون سوک یول یکشنبه با هم در یادبود قربانیان کره‌ای در بمباران اتمی سال 1945 در هیروشیما در حاشیه اجلاس گروه هفت (G7) دعا کردند، در حالی که رهبران دو کشور به تلاش‌های خود برای بهبود روابط که مکرراً به دلیل اختلافات ناشی از آن آسیب دیده بود، ادامه دادند. ژاپنوحشیگری زمان جنگ
یون به همراه رهبران هفت کشور میهمان دیگر و کشورهای G7 برای نشست‌های «توسعه‌رسانی» در روز یکشنبه، آخرین روز اجلاس سه روزه، در هیروشیما بود.
کیشیدا و یون پس از کاهش قیمت ها گفتگو کردند و اواخر یکشنبه به جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پیوستند تا درباره تعمیق بیشتر همکاری های امنیتی، از جمله راه های تقویت ایالات متحده گفتگو کنند. بازدارندگی هسته ای برای دو متحد اصلی خود در منطقه.
وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد، این سه رهبر در مورد افزایش هماهنگی از جمله اشتراک‌گذاری بی‌درنگ داده‌های هشدار موشک‌های کره شمالی به عنوان بخشی از پاسخ آنها به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی بحث کردند. آنها همچنین در مورد همکاری در زمینه امنیت اقتصادی و تعامل با کشورهای جزیره اقیانوس آرام، جایی که چین در حال تقویت نفوذ خود است، گفتگو کردند.
یون و کیشیدا با همراهی بانوی اول خود، در مقابل بنای یادبود ایستادند و دسته‌های گل سفید گذاشتند و سرهای خود را پایین انداختند و به ده‌ها هزار کره‌ای که در حمله 78 سال پیش جان باختند ادای احترام کردند.
یون اولین رهبر کره جنوبی است که از این بنای یادبود بازدید می کند و بر آب شدن روابط دشوار آنها تأکید می کند.
یون، در ابتدای گفتگوهای خود با کیشیدا اواخر صبح یکشنبه، نخست وزیر ژاپن را به دلیل “عزم صادقانه” او برای بهبود روابط تمجید کرد. این دیدار سومین دیدار بین آنها در دو ماه گذشته از زمانی است که یون در ماه مارس به توکیو سفر کرده است. وی ابراز امیدواری کرد که «بر اساس روابط عمیق اعتمادمان»، همکاری‌ها نه تنها بین دو طرف، بلکه در موضوعات جهانی نیز تعمیق شود.
کیشیدا در این گفتگو گفت که بازدید رهبران از بنای یادبود کره برای روابط ژاپن و کره جنوبی و برای دعا برای صلح جهانی بسیار مهم بود.
کیشیدا بعداً یون و دیگر رهبران کشور مهمان را برای بازدید از موزه بمب اتمی که به قربانیان اختصاص داده شده بود همراهی کرد و بر روی قنوتاف اصلی در پارک یادبود صلح – که تمرکز اجلاس برای کیشیدا بود، در حالی که او به دنبال تأکید بر خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه است، دعا کرد. .
از ماه مارس، زمانی که دولت یون یک صندوق محلی را برای جبران خسارت برخی از کارگران سابق اعلام کرد، روابط بین کشورها به سرعت از بین رفت. توکیو و سئول، تحت فشار واشنگتن، احساس فوریت برای بهبود روابط در بحبوحه تهدیدات امنیتی فزاینده در منطقه دارند.
کیشیدا و یون در ماه‌های اخیر در اجلاس‌های پشت سر هم در توکیو و سئول با هدف حل و فصل اختلافاتی که شامل آزار جنسی «زنان آسایش» در فاحشه‌خانه‌های جنگ جهانی دوم توکیو بود، ملاقات کردند.
حدود 20000 نفر از ساکنان هیروشیما از قومیت کره ای در اولین حمله اتمی جان خود را از دست داده اند. این شهر که مرکز نظامی زمان جنگ بود، تعداد زیادی کارگر کره ای داشت، از جمله کارگرانی که مجبور به کار در معادن و کارخانه های تحت استعمار ژاپن در شبه جزیره کره از سال 1910 تا 1945 بودند.
اولین بمباران اتمی ایالات متحده در 6 اوت 1945 منجر به کشته شدن 140000 نفر در هیروشیما شد. دومین حمله اتمی به ناکازاکی در جنوب غربی ژاپن سه روز بعد 70000 نفر دیگر را کشت. ژاپن در 15 اوت تسلیم شد و به تلاش نزدیک به نیم قرن خود برای فتح آسیا پایان داد.