چهار پسر مغرور راست افراطی به اتهام فتنه در حمله به کنگره محکوم شدند

واشنگتن: چهار عضو راست افراطی Proud Boys به دلیل نقش داشتن در حمله 6 ژانویه 2021 به توطئه فتنه انگیز در روز پنجشنبه محکوم شدند. کاپیتول آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق.
انریکه تاریو، 39 ساله، “رئیس ملی” سابق سازمان نئوفاشیست، در میان کسانی بود که پس از بیش از سه ماه محاکمه در پایتخت کشور توسط هیئت منصفه مجرم شناخته شد.
سه تن از جانشینان تاریو – جوزف بیگز، 39 ساله، اتان نوردین، 32 ساله، و زاخاری رل، 37 ساله – نیز به اتهام توطئه فتنه انگیز محکوم شدند، که محکومیت آن تا 20 سال زندان است، در حالی که چهارمین پسر مغرور، دومینیک پزولا. ، بی گناه شناخته شد.
وکیل دادگستری گفت: «بعد از 6 ژانویه، من قول دادم که وزارت دادگستری تمام تلاش خود را انجام دهد تا مسئولین حمله شنیع را که به دنبال برهم زدن سنگ بنای دموکراسی ما بود – انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک دولت تازه انتخاب شده، پاسخگو باشد. ژنرال مریک گارلند به خبرنگاران گفت.
گارلند گفت: “حکم امروز روشن می کند که وزارت دادگستری تمام تلاش خود را برای دفاع از مردم آمریکا و دموکراسی آمریکا انجام خواهد داد.”
تاریو در 6 ژانویه در واشنگتن نبود، اما متهم شد که حمله به ساختمان کنگره را در تلاش برای جلوگیری از صدور گواهینامه پیروزی انتخاباتی جو بایدن دموکرات بر ترامپ توسط کنگره هدایت کرده است.
هر پنج متهم پسر مغرور نیز به چندین اتهام کمتر از جمله ممانعت از روند کنگره، ممانعت از اجرای قانون و تخریب اموال دولتی محکوم شدند.
Pezzola 45 ساله همچنین به دلیل سرقت از اموال ایالات متحده مجرم شناخته شد. در فیلم‌های ویدئویی که از 6 ژانویه به طور گسترده مشاهده شده است، می‌توان پزولا را مشاهده کرد که از سپر ضد شورش پلیس سرقت شده برای شکستن پنجره ساختمان کاپیتول استفاده می‌کند.
موفقیت دادستان های فدرال در به دست آوردن محکومیت برای فتنه در میان اغتشاشگران 6 ژانویه، می‌توان از طریق یک وکیل ویژه، خطرات ترامپ و دستیارانش در این تحقیقات را افزایش داد که آیا آنها توطئه‌ای را انجام داده‌اند یا تحریک می‌کنند. حمله به کاپیتول.
بیش از 1000 نفر در ارتباط با هجوم به کنگره توسط حامیان ترامپ دستگیر شده اند – و بیش از 600 نفر محکوم شده اند – اما تنها حدود 12 نفر با اتهام فتنه گری که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، مواجه شده اند.
دو رهبر یک گروه راست افراطی دیگر، نگهبانان سوگند، سال گذشته به دلیل توطئه فتنه‌انگیز محکوم شدند، از جمله بنیانگذار آن، استوارت رودز، و چندین عضو دیگر بدون حضور در دادگاه به جرم خود اعتراف کردند.
طبق کیفرخواست تاریو، او در 5 ژانویه در یک پارکینگ زیرزمینی در واشنگتن با رودز ملاقات کرد و با اعضای گروه Proud Boys که ساختمان کنگره را نقض کردند در تماس بود.
در ژانویه، چهار تن دیگر از اعضای سوگند به خاطر توطئه فتنه‌انگیز مجرم شناخته شدند، و این استدلال دولت را تقویت کرد که حمله 6 ژانویه صرفاً یک اقدام خودجوش نبود، بلکه شامل برنامه‌ریزی و هماهنگی قابل توجهی بود.
حمله به کنگره حداقل پنج کشته و 140 افسر پلیس مجروح شد و به دنبال سخنرانی آتشین ترامپ برای هزاران نفر از هوادارانش در نزدیکی کاخ سفید انجام شد.
ترامپ پس از شورش کنگره برای دومین بار تاریخی از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شد – او به تحریک یک شورش متهم شد – اما توسط سنا تبرئه شد.
یک کمیته مجلس نمایندگان که درباره شورش کنگره تحقیق می کرد، توصیه کرد که وزارت دادگستری اتهامات جنایی علیه ترامپ را پیگیری کند.
گارلند یک مشاور ویژه را برای نظارت بر تحقیقات در مورد حمله 6 ژانویه و تلاش های رئیس جمهور سابق برای لغو نتیجه انتخابات 2020 انتخاب کرد.
سه هفته قبل از خشونت، ترامپ از حامیانش خواست تا در 6 ژانویه به واشنگتن بروند و در توئیتی نوشت: “آنجا باش، وحشی خواهد شد.”
ترامپ همچنین در گرجستان به اتهام اعمال فشار بر مقامات محلی برای تغییر نتایج انتخابات در این ایالت جنوبی با اتهامات احتمالی مواجه است.
بازپرس ویژه همچنین در حال بررسی اسناد محرمانه ای است که اف بی آی در یورش به اقامتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو در سال گذشته به دست آورد.