چین غول های فناوری را به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری جریمه می کند

پکن: غول‌های فناوری چینی از جمله گروه علی‌بابا و هولدینگ تنسنت روز شنبه به دلیل گزارش نکردن خرید شرکت‌ها جریمه شدند و این به سرکوب ضد انحصاری توسط حزب کمونیست حاکم افزود.
طبق گفته اداره ایالتی برای تنظیم بازار، شرکت ها نتوانستند 43 خرید را گزارش کنند که تا هشت سال پیش بر اساس قوانین مربوط به “تمرکز عملیاتی” رخ داده است. به گفته این سازمان، هر تخلف 500000 یوان (80000 دلار) جریمه دارد.
پکن از اواخر سال 2020 ضد انحصار، امنیت داده ها و دیگر سرکوب ها را علیه شرکت های فناوری راه اندازی کرده است. حزب حاکم نگران است که این شرکت ها کنترل بیش از حد بر صنایع خود داشته باشند و به آنها هشدار داده است که از تسلط خود برای نادیده گرفتن مصرف کنندگان یا جلوگیری از ورود رقبای جدید استفاده نکنند. .
سایر شرکت‌هایی که در آخرین دور جریمه‌ها جریمه شدند، شامل خرده‌فروشان آنلاین JD.com Inc. و Suning Ltd. و اپراتور موتور جستجو Baidu Inc. هستند. تملک‌هایی که به سال 2013 بازمی‌گردد شامل فناوری شبکه، نقشه‌برداری و دارایی‌های فناوری پزشکی می‌شد.
رگولاتور در وب‌سایت خود گفت که شرکت‌ها «در اعلام اجرای غیرقانونی تمرکز عملیاتی شکست خوردند».
علی بابا، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک جهان از نظر حجم فروش، در ماه آوریل به دلیل اعمالی که به گفته رگولاتورها باعث سرکوب رقابت می شود، 2.8 میلیارد دلار جریمه شد. Meituan، یک پلت فرم تحویل غذا، در 8 اکتبر 534 میلیون دلار جریمه شد.