چین می گوید سلبریتی ها 10 روز فرصت دارند تا مالیات های پرداخت نشده را سرفه کنند

هوانگ وی، که به‌عنوان آنلاین وی یا، یکی از اینفلوئنسرها و فروشنده‌های برتر چین در پلت‌فرم‌های استریم نیز شناخته می‌شود، در طی یک پخش آنلاین در هانگژو در استان ژجیانگ در شرق چین، سه شنبه، 21 آوریل 2020، غذاهای لذیذ را تبلیغ می‌کند. حساب‌های اینفلوئنسر به حالت تعلیق درآمد و جریمه شد. صدها میلیون دلار توسط مقامات چینی برای فرار مالیاتی.

پکن: مقامات مالیاتی چین مهلتی 10 روزه برای سرگرمی‌ها و تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی برای پرداخت مالیات‌های معوق تعیین کرده‌اند که بخشی از کمپین دولتی برای سفت‌تر کردن حلقه فرار مالیاتی و زیاده‌روی افراد مشهور است.
پکن یک سرکوب دولتی گسترده برای فرار مالیاتی و رفتارهای غیراخلاقی در صنعت سرگرمی راه اندازی کرده است، تشدیداتی که قبلاً برخی از بزرگترین ستاره های کشور را هدف قرار داده است.
بر اساس این گزارش، دفاتر مالیاتی در چندین مرکز تفریحی در سراسر کشور – از جمله پکن، شانگهای، و استان‌های گوانگدونگ، ژجیانگ و جیانگ سو – به افراد مشهوری که درآمدشان کمتر گزارش شده است، هشدار داده‌اند که اگر تا پایان سال دوباره ثبت نام نکنند، با مجازات‌های شدید مواجه خواهند شد. به اطلاعیه های دولت صادر شده چهارشنبه
در بیانیه اداره مالیات گوانگدونگ آمده است: «اگر بازرسی و اصلاح خود همچنان رد شود یا … کامل نباشد، اداره مالیات به طور جدی با آن برخورد خواهد کرد.
این دستور پس از آن صادر شد که هوآنگ وی، “ملکه پخش زنده” چین به دلیل فرار مالیاتی روز دوشنبه به پرداخت 200 میلیون دلار جریمه بی سابقه محکوم شد و حساب های رسانه های اجتماعی او با بیش از 110 میلیون دنبال کننده یک روز بعد بسته شد.
ژنگ شوانگ بازیگر چینی نیز به دلیل فرار مالیاتی در ماه اوت با جریمه 46 میلیون دلاری محکوم شد.
حرفه هنرپیشه فن بینگ بینگ پس از رسوایی فرار مالیاتی در سال 2018 در حال فروپاشی بوده است.
فن یکی از پردرآمدترین بازیگران زن چین قبل از سقوطش بود و در فرانچایز فیلم مردان ایکس و مرد آهنی ظاهر شد.
اداره دولتی رادیو، فیلم و تلویزیون گفته است که «تحمل صفر» را برای فرار مالیاتی و «پرداخت سرسام آور» هنرمندان سرگرم کننده دارد.
این تشدید همزمان با آغاز تلاش رئیس جمهور شی جین پینگ برای “شکوفایی مشترک” برای کاهش نابرابری اقتصادی – تا حدی با مهار درآمدهای بیش از حد در بخش های سرگرمی و فناوری، انجام می شود.