چین پهپادهایی را به دور تایوان در تاکتیک جدید نظارتی می فرستد

تایپه: وزارت دفاع این جزیره روز چهارشنبه گفت: ارتش چین یک پهپاد را برای دومین بار در یک هفته گذشته در اطراف تایوان به گردش درآورد. تاکتیک جدید نظارت به عنوان تنش های عرضی تنگه همچنان بالا است.
را ارتش آزادیبخش خلق پرواز کرد a پهپاد BZK-005 طبق مسیرهای پروازی که توسط وزارت دفاع ملی تایوان منتشر شده است، یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی دوربرد – در اطراف بسیاری از مناطق حساس شناسایی دفاع هوایی جزیره.
این پهپاد از شمال و در اطراف سمت شرقی منطقه، با توجه به مسیرهای پرواز، قبل از چرخش به سمت جنوب و سپس پرواز به سمت غرب – دور تایوان – دور می زد. وزارت دفاع گفت که این پرواز در مقطعی از 24 ساعت منتهی به ساعت 6 صبح روز چهارشنبه انجام شده است.
به نظر می رسد این رویداد برای دومین بار است PLA بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ نیوز بر اساس انتشارات وزارت دفاع، یک پهپاد نظامی را در این نوع مسیر دایره ای در اطراف تایوان به پرواز درآورده است. این وزارتخانه در سپتامبر 2020 شروع به انتشار منظم الگوهای پرواز PLA به صورت عمومی کرد.
اولین مورد مربوط به یک مسیر دایره ای پرواز اواخر هفته گذشته، در دوره 24 ساعته منتهی به ساعت 6 صبح روز جمعه رخ داد. پهپادهای قبلی PLA مسیرهای کوتاه تری را در اطراف منطقه دفاعی پرواز می کردند.
چن چین کوانگ، معاون مدیر کل تایوان روز چهارشنبه در پاسخ به سؤالات قانونگذاران گفت: دفتر امنیت ملی تایوان وضعیت پهپادها را از نزدیک زیر نظر دارد.
وی گفت: «تاکنون هیچ اطلاعاتی نشان نداده است که چین قصد دارد از هواپیماهای بدون سرنشین برای ایجاد درگیری در منطقه خاکستری استفاده کند. ما با متحدان همکاری خواهیم کرد تا از هشدارهای اولیه مراقبت کنیم.»
پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای جنگی در حالی انجام می‌شود که استیون رادر، فرمانده بازنشسته نیروی تفنگداران دریایی آمریکا در اقیانوس آرام، هیئتی از پیمانکاران دفاعی را رهبری می‌کند تا در روز چهارشنبه درباره توسعه مشترک سخت‌افزار نظامی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و مهمات، با شرکت‌های تایوانی گفتگو کنند.
پکن در سال‌های اخیر اقدامات نظامی را در نزدیکی جزیره افزایش داده است، از جمله حملات تقریباً روزانه هواپیماهای جنگی در سراسر تنگه تایوان. سال گذشته، PLA تعداد پروازهای نظامی در اطراف جزیره را در مقایسه با سال گذشته تقریباً دو برابر کرد و به بیش از 1700 پرواز رساند.
تنش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان نیز افزایش یافته است که در مواجهه با افزایش فشار پکن به دنبال روابط بیشتر با واشنگتن است. رئیس جمهور تسای اینگ ون سال گذشته با نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و ماه گذشته کوین مک کارتی، رئیس مجلس کنونی آمریکا دیدار کرد. این رویدادها اعتراض پکن را برانگیخت که این جزیره را که به طور دموکراتیک اداره می شود به عنوان قلمرو خود می بیند، ادعایی که تسای و دولت او آن را رد می کنند.
PLA پس از نشست مک کارتی، تمرینات نظامی سه روزه خود را در اطراف تایوان برگزار کرد و گفت که “آماده جنگ در هر زمان و سرکوب فعالیت های تجزیه طلبی و مداخله خارجی است.”