ژاپنی که اکنون نقاب ندارد، معلمان لبخند را استخدام می کند تا به درستی لبخند بزنند

حدود شش سال پیش، کیکو کاوانویک مجری رادیویی، متوجه شد که وقتی از انجام تمرینات بیان صدا دست کشید، لبخندش شروع به محو شدن کرد. در یک لحظه، او به سختی گوشه های دهانش را بلند کرد. بنابراین کاوانواو که در آن زمان 43 سال داشت، تصمیم گرفت نحوه عملکرد عضلات صورت را بیاموزد. پس از استفاده از دانش برای احیای لبخندش، او شروع به کمک به دیگران کرد تا همین کار را با شعار «لبخند بیشتر، شادی بیشتر» انجام دهند.
و به تعداد افراد در ژاپن او پس از سه سال نقاب را برمی دارد و حالات چهره آنها را کمی زنگ زده می بیند، او در حال تطبیق کار خود با دوران پس از کووید است.
کاوانو هفته گذشته، چند روز پس از اینکه ژاپن درجه کووید-19 را به همان وضعیت بیماری‌های رایج تنزل داد، گفت: «مردم گونه‌های خود را زیر ماسک بلند نکرده‌اند یا سعی نکرده‌اند زیاد لبخند بزنند». اکنون آنها در ضرر هستند.» کاوانو در سال 2017 در حالی که به عنوان مربی آداب تجارت کار می کرد، آموزش لبخند زدن را در یک باشگاه ورزشی آغاز کرد.
با وجود نداشتن آموزش پزشکی، برنامه درسی او که معمولاً در جلسات یک ساعته به صورت آنلاین یا حضوری تدریس می‌شود، از یوگا استفاده می‌کند و بر تقویت ماهیچه‌های زیگوماتیک که گوشه‌های دهان را می‌کشند، تأکید می‌کند. او همچنین معتقد است که عضلات درست زیر چشم ها کلیدی هستند و ماهیچه های ضعیف باعث ایجاد لبخند ابرو می شوند که می تواند پیشانی را چروک نشان دهد. او گفت: «مردم ماهیچه های بدن خود را تمرین می دهند، اما صورت خود را نه. پس از اجرای خود در باشگاه، او شروع به آموزش لبخند زدن در خانه‌های سالمندان و دفاتر شرکت‌ها کرد، همچنین به افرادی که امیدوار بودند لبخند بهتر به شغل‌های بهتر یا بهبود چشم‌انداز ازدواج کمک کند.
سپس همه‌گیری شیوع پیدا کرد و با پنهان کردن لبخندهای همه در پشت ماسک‌ها، به کسب‌وکار او لطمه زد. با این حال، گهگاه از کاوانو برای لبخند زدن از طریق آنها راهنمایی می خواستند. او گفت که بیشترین افزایش تقاضا برای خدمات او در ماه فوریه اتفاق افتاد، زمانی که دولت اعلام کرد که توصیه‌های رسمی پوشش به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
کاوانو گفت: «مردم متوجه شدند که از ماهیچه های گونه یا دهان خود زیاد استفاده نکرده اند. “و شما نمی توانید به طور ناگهانی شروع به استفاده از این عضلات کنید. باید روی آنها کار کنید.” یائل حنینیک متخصص حالات چهره گفت که از هیچ مطالعه آکادمیکی که اثرات ماسک زدن طولانی مدت بر عضلات صورت را مستند کرده باشد، آگاه نبود. او افزود: «یک مشکل احتمالی با لبخند تمرین شده یا ساختگی این است که ممکن است توسط افراد دیگر شناسایی شود.