ژنرال ارشد ایالات متحده: هیچ گلوله نقره ای برای اوکراین در برابر روسیه وجود ندارد

واشنگتن: افسر یونیفورم پوش ارشد ارتش آمریکا گفت هیچ “گلوله نقره ای” وجود ندارد که ایالات متحده و متحدانش بتوانند به اوکراین برای پیروزی در برابر روسیه بدهند، حتی در حالی که نیروهای اوکراینی برای آموزش در این منطقه آماده می شوند. تانک جنگی ام 1 آبرامز.
رئیس ستاد مشترک ارتش گفت: “من فکر می کنم تانک M1، زمانی که تحویل داده شود، تفاوت ایجاد خواهد کرد.” ژنرال مارک میلی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت. “هیچ گلوله نقره ای وجود ندارد.”
مایلی در کنار وزیر دفاع لوید آستین صحبت کرد و گفت که ضروری ترین نیاز اوکراین در درگیری های جاری دفاع هوایی زمینی است. اوکراین از هواپیماهای جنگنده برای کمک به نبرد با روسیه درخواست کرده است، درخواستی که ایالات متحده تاکنون با آن مخالفت کرده است.
اظهارات مایلی بر تلاش‌های ایالات متحده برای عقب‌نشینی از استدلال اوکراین و برخی متحدان تاکید می‌کند که یک سیستم تسلیحاتی خاص – مانند تانک‌های جنگی یا F-16 یا سیستم‌های توپخانه دوربرد – تجهیزاتی هستند که جریان جنگ را تغییر می‌دهند. ایالات متحده و کشورهای اروپایی متوالی تسلیحات پیشرفته تری ارائه کرده اند، اما خطوط مقدم در تهاجم ماه ها تا حد زیادی ثابت مانده است.
این دو مقام پس از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان صحبت کردند، جایی که روسای دفاعی برنامه‌هایی را برای ایجاد مراکز تعمیر تسلیحات تحویلی به اوکراین تشریح کردند. ینس استولتنبرگ، رئیس ناتو گفت احتمالاً تحویل لجستیکی اضافی اعلام خواهد شد.
با طولانی شدن جنگ، پیام دوباره وحدت میان متحدان بود. آستین گفت که متحدان با وجود بزرگترین افشای اسرار رسمی ایالات متحده در یک دهه اخیر، به هم پیوسته اند. هفته گذشته، ایالات متحده یک گارد ملی هوایی 21 ساله را در ماساچوست به دلیل افشای گسترده اسرار اطلاعاتی از جمله ارزیابی های جنگ متهم کرد.
آستین گفت: «همانطور که این موضوع را با متحدان و شرکای خود در میان گذاشته‌ام، از همبستگی و تعهد آنها برای رد تلاش‌ها برای تفرقه بین ما متاثر شده‌ام. نشست رامشتاین یک روز پس از آن برگزار می شود که ینس استولتنبرگ، رئیس ناتو، سفری غیرمنتظره به کیف داشت که اولین سفر او از زمان آغاز تهاجم روسیه به روسیه بود.
میلی گفت که عملیات نظامی روسیه دو ماه پس از دومین سال جنگ با مشکل مواجه است. میلی گفت: نیروهای روسیه “فقدان رهبری، فاقد اراده، روحیه ضعیف و نظم و انضباط آنها در حال فرسایش است.”