کابوس یک بار در هفته: کشتارهای دسته جمعی ایالات متحده با سرعت بی سابقه

لس آنجلس: ایالات متحده در سال 2023 رکوردی را برای کشتارهای دسته جمعی به ثبت رسانده است و تا به حال امسال تقریباً هفته ای یک بار این وحشت را تکرار می کند.
این قتل عام در 111 روز در 17 قتل عام، 88 نفر را گرفته است. هر بار قاتلان از سلاح گرم استفاده می کردند. تنها سال 2009 با همین تعداد تراژدی در همان دوره زمانی مشخص شد.
بچه‌های مدرسه‌ای در نشویل در یک دوشنبه معمولی به ضرب گلوله کشته شدند. کارگران مزرعه در کالیفرنیای شمالی، بر سر کینه محل کار، گلوله اسپری کردند. رقصندگان در یک سالن رقص در خارج از لس آنجلس، هنگام جشن گرفتن سال نو قمری، قتل عام شدند.
تنها در هفته گذشته، چهار نفر از مهمانداران در دادویل، آلاباما، زمانی که گلوله‌ها در جشن Sweet 16 باریدند، کشته و 32 نفر مجروح شدند. و مردی که به تازگی از زندان آزاد شده بود، قبل از گشودن آتش به روی رانندگانی که در یک بزرگراه شلوغ بین ایالتی حرکت می کردند، به چهار نفر از جمله والدینش در بودوین، مین شلیک کرد.
فرد گوتنبرگ که دختر ۱۴ ساله‌اش جیمی یکی از ۱۷ نفری بود که در دبیرستان پارکلند فلوریدا در سال ۲۰۱۸ کشته شدند، گفت: «هیچ‌کس نباید شوکه شود. من دخترم را در یک قبرستان ملاقات می‌کنم. خشم شروع نمی‌شود. برای توصیف احساسم.”
بر اساس پایگاه داده ای که توسط آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی با همکاری دانشگاه نورث ایسترن نگهداری می شود، قربانیان پارکلند از جمله 2842 نفری هستند که از سال 2006 در قتل عام در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند. قتل‌هایی که شامل چهار یا بیشتر کشته می‌شوند، بدون احتساب عامل جنایت، همان استاندارد FBI است، و تعدادی متغیر را برای هر کدام دنبال می‌کند.
این خونریزی تنها بخشی از خشونت های مرگباری است که سالانه در ایالات متحده رخ می دهد. با این حال، طبق تجزیه و تحلیل داده های AP/USA Today، امسال کشتارهای دسته جمعی با فرکانس خیره کننده ای اتفاق می افتد: به طور متوسط ​​هر 6.53 روز یک بار.
از ساحلی به ساحل دیگر، انگیزه های مختلفی باعث خشونت می شود. قتل، خودکشی و خشونت خانگی؛ انتقام گروهی؛ تیراندازی در مدرسه و انتقام گیری در محل کار. همه از اول ژانویه جان چهار یا چند نفر را به طور همزمان گرفته اند.
با این حال خشونت ادامه دارد و موانعی برای تغییر باقی مانده است. به نظر می رسد که احتمال بازگرداندن ممنوعیت تفنگ های نیمه خودکار توسط کنگره بسیار دور از ذهن است، و دیوان عالی ایالات متحده در سال گذشته استانداردهای جدیدی را برای بازنگری قوانین اسلحه در این کشور تعیین کرد و محدودیت های سلاح گرم در سراسر کشور را زیر سوال برد.
سرعت تیراندازی های دسته جمعی تا کنون در سال جاری لزوماً یک رکورد سالانه جدید را پیش بینی نمی کند. در سال 2009، خونریزی کاهش یافت و سال با شمارش نهایی 32 کشتار جمعی و 172 کشته به پایان رسید. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های مربوط به سال 2006، این ارقام به سختی از میانگین 31.1 کشتار جمعی و 162 قربانی در سال فراتر می رود.
رکوردهای وحشتناکی در دهه گذشته به ثبت رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهد که 45 کشتار جمعی در سال 2019 و 230 نفر در چنین فجایعی در سال 2017 کشته شدند. در آن سال، 60 نفر بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح بر فراز یک جشنواره موسیقی کانتری در فضای باز در لاس‌وگاس استریپ کشته شدند. این قتل عام همچنان بیشترین تلفات ناشی از تیراندازی دسته جمعی در آمریکای مدرن را به خود اختصاص می دهد.
جاکلین شیلدکرات، مدیر اجرایی کنسرسیوم تحقیقات منطقه ای خشونت با اسلحه در موسسه راکفلر، گفت: واقعیت این است: اگر کسی مصمم به ارتکاب خشونت جمعی باشد، این کار را انجام خواهد داد. و این وظیفه ما به عنوان جامعه است که تلاش کنیم و موانع و موانعی را برای دشوارتر کردن این کار ایجاد کنیم.»
اما شواهد کمی در سطح ایالتی یا فدرال – به استثنای تعداد انگشت شماری – وجود دارد که بسیاری از تغییرات عمده سیاست در افق است.
برخی از ایالت‌ها تلاش کرده‌اند تا کنترل بیشتری بر اسلحه در مرزهای خود اعمال کنند. هفته گذشته، گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان، قانون جدیدی را امضا کرد که بررسی سوابق جنایی را برای خرید تفنگ و تفنگ ساچمه ای الزامی می کند، در حالی که ایالت قبلاً آنها را فقط برای افرادی که تپانچه می خرند الزامی می کرد. و در روز چهارشنبه، ممنوعیت ده‌ها نوع تفنگ نیمه خودکار، قانون‌گذاری ایالت واشنگتن را پاکسازی کرد و به سمت میز فرمانداری حرکت کرد.
کشورهای دیگر دور جدیدی از فشار را تجربه می کنند. در تنسی محافظه‌کار، پس از کشته شدن شش نفر در مدرسه ابتدایی خصوصی نشویل در ماه گذشته، معترضان به ساختمان کنگره رفتند تا خواستار مقررات بیشتری درباره اسلحه شوند.
در سطح فدرال، پرزیدنت جو بایدن سال گذشته لایحه مهمی را برای خشونت با اسلحه امضا کرد، که بررسی‌های سوابق را برای جوان‌ترین خریداران اسلحه تشدید کرد، سلاح‌های گرم را از مجرمان خشونت خانگی بیشتر حفظ کرد و به ایالت‌ها کمک کرد تا از قوانین پرچم قرمز استفاده کنند که به پلیس اجازه می‌دهد از دادگاه‌ها بخواهد که اسلحه را از آنها بگیرد. افرادی که نشانه هایی از خود نشان می دهند که ممکن است به خشونت تبدیل شوند.
علیرغم سرفصل های پر سر و صدا، کشتارهای دسته جمعی از نظر آماری نادر است و هر ساله توسط تعداد انگشت شماری در کشوری با جمعیتی نزدیک به 335 میلیون نفر انجام می شود. و هیچ راهی برای پیش بینی اینکه آیا رویدادهای امسال با این سرعت ادامه خواهند داشت وجود ندارد.
گاهی اوقات کشتارهای دسته جمعی پشت سر هم اتفاق می افتد – مانند ژانویه، زمانی که وقایع مرگبار در شمال و جنوب کالیفرنیا با فاصله زمانی دو روز اتفاق افتاد – در حالی که ماه های دیگر بدون خونریزی می گذرد.
ما لزوماً نباید انتظار چنین چیزی را داشته باشیم کشتار دسته جمعی جیمز آلن فاکس جرم‌شناس دانشگاه نورث ایسترن گفت: هر کمتر از هفت روز – ادامه خواهد یافت. امیدواریم اینطور نباشد.
با این حال، کارشناسان و حامیان تکثیر اسلحه در ایالات متحده در سال های اخیر، از جمله فروش رکورد در اوج همه گیری همه گیر، را محکوم می کنند.
جان فینبلات، رئیس شرکت Everytown for Gun Safety گفت: «ما باید بدانیم که این راه زندگی نیست. ما مجبور نیستیم به این شکل زندگی کنیم.
انجمن ملی تفنگ به درخواست AP برای اظهار نظر پاسخ نداد.
جیمی گوتنبرگ اکنون 19 ساله خواهد بود. پدر او اکنون روزهای خود را به عنوان یک فعال کنترل اسلحه می گذراند.
گوتنبرگ گفت: «آمریکا نباید از وضعیت امروز ما تعجب کند. “همه اینها در اعداد است. اعداد دروغ نمی گویند. اما ما باید فوراً کاری برای رفع آن انجام دهیم.”