کانادا 15 مورد از نوع Omicron را گزارش می دهد، می گوید روند شدید کووید ممکن است افزایش یابد

اتاوا: مقامات بهداشت عمومی روز جمعه گفتند که کانادا در مجموع 15 مورد از نوع جدید Omicron کووید-19 را کشف کرده است و روند بیماری شدید در سراسر کشور ممکن است دوباره افزایش یابد.
دولت فدرال اعلام کرد که از توصیه یک هیئت ملی مشاوره در مورد واکسیناسیون مبنی بر اینکه همه بزرگسالان بالای 50 سال باید شش ماه پس از تکمیل یک سری واکسن، واکسن تقویت کننده دریافت کنند، حمایت می کند.
اتاوا هفته گذشته اعلام کرد که از افرادی که از طریق هوا از همه کشورها به جز ایالات متحده می‌آیند باید آزمایش کووید-19 را انجام دهند و ممنوعیت مسافران از جنوب آفریقا را به 10 کشور گسترش داد.
ترزا تام، افسر ارشد بهداشت عمومی به خبرنگاران گفت: «نیاز به افزایش هوشیاری، صرف نظر از اینکه کدام نوع در حال انتشار است، وجود دارد. او 11 مورد Omicron را اعلام کرد که همگی مربوط به افرادی است که اخیراً به خارج از کشور سفر کرده اند.
ساعاتی پس از سخنرانی او، شهر یورک اعلام کرد که یک کودک زیر 12 سال به اومیکرون مبتلا شده است. در بیانیه ای آمده است که این کودک اخیرا به جنوب آفریقا سفر کرده است.
مقامات بهداشتی محلی گفتند که تورنتو اواخر روز جمعه سه مورد اول ابتلا به نوع Omicron Covid-19 را گزارش کرد که دو نفر از این افراد اخیراً از نیجریه بازگشته بودند، در حالی که فرد دیگری از سوئیس بازگشته بود.
تام گفت: “در حال حاضر روندهای شدید بیماری کاهش یافته است، اما همچنان افزایش یافته است و می تواند دوباره شروع به افزایش کند، مگر اینکه نرخ عفونت را پایین نگه داریم.”
آنیتا آناند، وزیر تدارکات کانادا گفت که کانادا قراردادی با شرکت فایزر برای یک میلیون دوز از داروهای ضد ویروسی خوراکی خود برای درمان کووید-19 و قراردادی با Merck & Co برای 500000 دوز از یک قرص مشابه امضا کرده است.
این معاملات به تأیید تنظیم کننده های فدرال بستگی دارد. مرک گفت که اتاوا دسترسی به 500000 دوره در سال 2022 را تضمین کرده است، با گزینه هایی برای حداکثر 500000 دوره دیگر.