کانتینرها: پاک می‌گوید کانتینرهای «خالی» کشف‌شده در بندر موندرا قبلاً برای حمل سوخت از چین برای نیروگاه‌های هسته‌ای کراچی استفاده می‌شد.

اسلام آباد: پاکستان روز شنبه گفت کانتینرهای توقیف شده توسط مقامات هندی در بندر موندرا در گجرات در یک کشتی باری عازم شانگهای “خالی” بودند اما قبلاً برای حمل سوخت از چین به کراچی برای انرژی هسته ای K-2 و K-3 استفاده می شد. گیاهان
وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به سؤالات مطبوعاتی درباره گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر «توقیف مواد رادیواکتیو احتمالی» توسط مقامات هندی در بندر موندرا در یک کشتی باری از بندر کراچی به شانگهای چین، بیانیه‌ای صادر کرد.
وزارت خارجه گفت که مقامات نیروگاه هسته‌ای کراچی اطلاع داده‌اند که این کانتینرهای خالی در حال بازگرداندن به چین هستند که قبلاً برای انتقال سوخت از چین به کراچی برای نیروگاه‌های هسته‌ای K-2 و K-3 استفاده می‌شدند.
وزارت امور خارجه گفت: “کانتینرها “خالی” بودند و محموله به درستی در اسناد حمل و نقل غیر خطرناک اعلام شده بود.
این سازمان همچنین گفت که هر دو نیروگاه هسته ای K-2 و K-3 در کراچی و سوخت مورد استفاده در این نیروگاه ها تحت پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) قرار دارند.
در این بیانیه آمده است که گزارش‌های مربوط به “توقیف مواد رادیواکتیو احتمالی” در حقیقت نادرست است.
بنادر و منطقه ویژه اقتصادی آدانی (APSEZ) روز جمعه اعلام کرد که یک تیم مشترک گمرک و اداره اطلاعات درآمد (DRI) چندین کانتینر را در بندر موندرا از یک کشتی خارجی به دلیل نگرانی مبنی بر اینکه محموله های خطرناک اعلام نشده دارند، توقیف کردند.
کانتینرهای محموله خطرناک توقیف شده از کراچی در پاکستان به شانگهای در چین در حرکت بودند و مقصد کانتینرها بندر موندرا نبودند.
بزرگترین اپراتور بندر هند در بیانیه ای اعلام کرد که در حالی که محموله در لیست غیرخطرناک بود، کانتینرهای توقیف شده دارای علامت های کلاس 7 خطر بودند – که نشان دهنده مواد رادیواکتیو است.
«در 18 نوامبر 2021، یک تیم مشترک گمرک و DRI چندین کانتینر را در بندر مونترا از یک کشتی خارجی به دلیل نگرانی از اینکه محموله‌های خطرناک اعلام‌نشده دارند توقیف کردند.
«… اگرچه مقصد کانتینرها بندر مونترا یا هر بندر دیگری در هند نبود، بلکه از کراچی در پاکستان به شانگهای در چین در حرکت بودند، مقامات دولتی آنها را برای بازرسی بیشتر در بندر مونترا تخلیه کردند. از مجموعه گروه آدانی، گفت.