کره جنوبی با 4000 مورد جدید ویروس همه گیری را به اوج خود رسانده است

سئول: موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در کره جنوبی برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری از 4000 نفر در روز گذشت، زیرا گسترش ناشی از دلتا همچنان این کشور را پس از کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی در هفته‌های اخیر برای بهبود اقتصادش به لرزه درآورده است.
آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره اعلام کرد که بیشتر 4116 مورد جدید گزارش شده در روز چهارشنبه مربوط به سئول پایتخت و منطقه شهری اطراف آن است، جایی که افزایش بستری شدن در بیمارستان باعث ایجاد نگرانی در مورد کمبود احتمالی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه شده است.
با جان باختن 35 بیمار ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این کشور به 3363 نفر رسید. 586 بیمار که در شرایط وخیم یا وخیم به سر می‌برند نیز رکورد جدیدی را نشان می‌دهند.
کره جنوبی جدیدترین کشوری است که پس از کاهش اقدامات فاصله گذاری اجتماعی در میان نرخ بالای واکسیناسیون، شاهد افزایش عفونت و بستری شدن در بیمارستان است. موارد نیز در ایالات متحده پیش از تعطیلات آخر هفته شکرگزاری در حال افزایش است، در حالی که اتریش روز دوشنبه با گسترش موج ویروس در سراسر اروپا وارد یک قرنطینه بزرگ شد.
مقامات کره جنوبی از این ماه قوانین فاصله گذاری اجتماعی را کاهش داده و مدارس را روز دوشنبه به طور کامل بازگشایی کردند تا اولین گام برای بازگرداندن وضعیت عادی قبل از همه گیری باشد. با اجازه دادن به اجتماعات اجتماعی بزرگتر و ساعات طولانی‌تر صرف غذا در رستوران‌ها، مقامات امیدوار بودند که بهبود نرخ واکسیناسیون باعث کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر حتی در صورت ادامه شیوع ویروس شود.
اما کارکنان بهداشتی اکنون با افزایش موارد جدی و مرگ و میر در میان افراد مسنی که واکسن را رد کرده اند یا ایمنی آنها پس از تزریق اولیه واکسن که در فوریه آغاز شد، کاهش یافته است، دست و پنجه نرم می کنند.
سون یانگره، مقام وزارت بهداشت در یک جلسه توجیهی گفت: «افزایش موارد جدی به طور قابل توجهی بیشتر از آن چیزی است که ما انتظار داشتیم». سون گفت که مقامات از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارند و ممکن است در صورت ادامه بدتر شدن شیوع، اقداماتی را برای اعمال مجدد اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی قوی‌تر در هفته‌های آینده اعلام کنند.
بر اساس داده‌های KDCA، اکثر بیماران ویروسی که در هفته‌های اخیر جان خود را از دست داده‌اند، در سن 60 سالگی یا بالاتر بوده‌اند و اکثریت آنها اصلاً واکسینه نشده یا واکسینه نشده‌اند. سون گفت که در میان افراد مسن‌تری که دو واکسن دریافت کرده‌اند، افزایش یافته است که نشان می‌دهد چگونه نوع دلتا اثربخشی واکسن‌ها را کاهش می‌دهد.
مقامات اکنون در حال تلاش برای تسریع در اجرای برنامه های تقویت کننده و ایجاد برنامه هایی برای به اشتراک گذاشتن ظرفیت های بیمارستانی بین منطقه بزرگ سئول و سایر مناطق با شیوع کوچکتر هستند تا از تحت تأثیر قرار گرفتن سیستم های بیمارستانی جلوگیری کنند.
سان گفت که دولت دستورات اداری به بیمارستان های منطقه پایتخت صادر کرده است تا صدها تخت دیگر برای بیماران مبتلا به ویروس تعیین کنند. وی گفت: در حال حاضر بیش از 83 درصد از ICU های منطقه که برای درمان کووید-19 تعیین شده اند، اشغال شده است.