کندی: اظهارات RFK جونیور در مورد آن فرانک “عمیقا توهین آمیز”: گروه های یهودی

رابرت اف کندی جونیور، فعال ضد واکسن، اظهارات “عمیقاً توهین آمیز” کرد و گفت که اوضاع برای مردم امروز بدتر از آن فرانک است، نوجوانی که در اردوگاه کار اجباری نازی ها پس از پنهان شدن به همراه خانواده اش در یک ضمیمه مخفی در یک ضمیمه جان باخت. چندین گروه مدافع یهودیان و یادبود هولوکاست روز دوشنبه گفتند که خانه‌ای در آمستردام برای دو سال است.
“مقایسه بی پروا با هولوکاست، قتل شش میلیون یهودی، برای یک دستور کار سیاسی، ظالمانه و عمیقا توهین آمیز است. کسانی که با بی دقتی از آن فرانک، نشان ستاره و محاکمه نورنبرگ استفاده می کنند، از تاریخ و پیامدهای نفرت سوء استفاده می کنند.” موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده روز دوشنبه در بیانیه ای که در توییتر منتشر شد، گفت.
سخنگوی این موزه گفت که موزه این بیانیه را در واکنش به سخنرانی کندی و سایر حوادث اخیر در مورد استناد مردم به هولوکاست برای اهداف سیاسی بیان کرده است. این موزه همچنین اشاره کرد که آن فرانک یکی از 1.5 میلیون کودکی بود که در جریان هولوکاست جان باختند.
جاناتان گرینبلات، مدیر عامل اتحادیه ضد افترا، در توییتر نوشت که کندی به خاطره آن فرانک و کشتار دسته جمعی یهودیان توسط نازی ها برای مقایسه با دولت ایالات متحده که برای اطمینان از سلامت شهروندانش کار می کند، استناد می کند، عمیقا نادرست است. عمیقا توهین آمیز و عمیقاً نگران کننده است. این باید متوقف شود.”
از جمله دیگر افرادی که این اظهار نظر را محکوم کردند، یاد وشم، مرکز جهانی یادبود هولوکاست، در اورشلیم بود که گفت این اظهارات “حادثه قربانیان و بازماندگانش را تحقیر می کند.”
کندی در جریان یک گردهمایی یکشنبه در واشنگتن که توسط گروه غیرانتفاعی ضد واکسن خود، دفاع از سلامت کودکان سازماندهی شد، شکایت کرد که حقوق مردم با اقدامات بهداشت عمومی که برای کاهش تعداد افراد مبتلا و کشته شده توسط COVID-19 انجام شده بود، نقض می شود. او گفت که پزشک برجسته بیماری های عفونی کشور، آنتونی فائوچی، «فاشیسم» را تنظیم می کرد.
کندی، برادرزاده جان اف کندی، رئیس جمهور سابق آمریکا و پسر برادر کشته شده او، دادستان کل سابق ایالات متحده، می گوید: “حتی در آلمان هیتلر می توانید از کوه های آلپ عبور کنید و به سوییس بروید. می توانید مانند آن فرانک در اتاق زیر شیروانی پنهان شوید.” رابرت اف کندی، فعال حقوق مدنی و رقیب دموکرات ریاست جمهوری.
کندی جونیور در ادامه گفت که امروز، “مکانیسم هایی در حال ایجاد است که باعث می شود هیچ یک از ما نتوانیم اجرا کنیم و هیچ یک از ما نتوانیم پنهان شویم.” و از 5G، جدیدترین نسل شبکه های ارتباطی بی سیم و در مورد پاسپورت واکسن
تحقیقاتی که ماه گذشته منتشر شد، جزئیات چگونگی استفاده کندی از شبح نازی‌ها و هولوکاست را در کار خود برای ایجاد شک و تردید در مورد واکسن‌ها و تحریک علیه تلاش‌های بهداشت عمومی برای تحت کنترل درآوردن همه‌گیری، مانند نیاز به ماسک یا دستورات واکسن، نشان داد.
برای مثال، کندی در یک سخنرانی در ماه اکتبر در مؤسسه ران پل، چندین بار به نازی ها اشاره کرد و به طور غیرمستقیم اقدامات بهداشت عمومی را که توسط دولت های سراسر جهان انجام می شود با تبلیغات نازی ها مقایسه کرد که هدف آن ترساندن مردم به ترک تفکر انتقادی بود. ماه گذشته، او ویدیویی را منتشر کرد که تصویری از فائوچی با سبیل هیتلری را نشان می داد.
کندی در ایمیلی که توسط سخنگویی در روز دوشنبه ارسال شد، اظهارات خود را به عنوان “مشاهده واقعی مبنی بر اینکه فناوری زرادخانه ای از ابزارهای ترسناک را در اختیار عناصر توتالیتر قرار داده است” توصیف کرد.
او گفت: “من به مصیبت وحشتناک دو ساله آن فرانک فقط برای نشان دادن این موضوع اشاره کردم که ظرفیت نظارت مدرن، شاهکار شجاعانه او را امروز تقریبا غیرممکن می کند.”
کندی گفت که «هیچ‌کس را با نازی‌ها یا آدولف هیتلر مقایسه نکرده است»، اما فوراً به موارد دیگری اشاره نکرد که از نازی‌ها و هیتلر برای بیان یک نکته سیاسی استفاده کرده است.
کندی در سال 2015 پس از استفاده از کلمه “هولوکاست” برای توصیف کودکانی که معتقد است توسط واکسن ها آسیب دیده اند، عذرخواهی کرد. او در آن زمان گفت که “این اصطلاح را در یک سخنرانی بداهه به کار برد.”
دکتر دیوید گورسکی، جراح سرطان در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین در دیترویت و منتقد جنبش ضد واکسن که لفاظی‌های کندی را برای مدت طولانی دنبال کرده است، گفت: این که او به استفاده از چنین مقایسه‌هایی ادامه داده است، نشان می‌دهد که منظورش این است. 15 سال. گورسکی گفت که کندی حداقل از سال 2013 به نازی ها و هولوکاست در رابطه با واکسن ها اشاره کرده است.
گورسکی گفت، در چند سال گذشته، کندی در مورد استفاده از چنین زبانی بازتر بوده است، که به گفته او ممکن است نشان دهد که کندی احساس می کند که با پایگاه هواداران جدیدی که در طول همه گیری ایجاد کرده است، یا اینکه عواقب استفاده از چنین زبانی بی خطر است. “به طور غیرقابل قبولی منفی است.”
تحقیقات AP مستند کرد که کندی چگونه گروه خود را در طول همه‌گیری رشد داده است، مخاطبان خود را گسترش داده و میلیون‌ها دلار بودجه جدید جذب کرده است.
گورسکی گفت که این زبان یکی از راه‌هایی را نشان می‌دهد که کندی دوست دارد با مخاطبانش ارتباط برقرار کند: با به تصویر کشیدن آنها که برخلاف جریان و باهوش‌تر از دیگران هستند، آنها را تقویت کند.
گورسکی گفت: “اگر دستورات واکسن مانند نازی ها و اتحاد جماهیر شوروی و این چیزها توتالیتر است، چه چیزی باعث می شود که ضد واکسن ها باشند؟ آنها مبارزان شجاع آزادی هستند.” در آن قیاس ها تملق نهفته است».
آریه توچمن از مرکز افراط گرایی ADL گفت اظهارات مکرر کندی در مورد استناد به هولوکاست تکان دهنده بود. تاچمن گفت که چنین لفاظی‌هایی تنش‌ها را افزایش می‌دهد و منجر به شیطان‌سازی افرادی می‌شود که مخالف هستند، خشم و خشم را برانگیخته می‌کند و افزود که اظهارات مکرر نشان می‌دهد کندی بی‌اعتنایی بی‌رحمانه نسبت به احساسات یهودیان دارد.
تاچمن می‌گوید: «این تشبیه‌ها از نظر تاریخی برای یهودیان و صادقانه بگویم، برای هر کسی که حافظه‌ای تاریخی از اینکه نازی‌ها چه کسانی بودند و چه کرده‌اند، مضر است و آسیب‌رسان است». “هر چیزی که در راستای دستور کار او باشد.”