روسیه: آمریکا 8500 سرباز را برای مداخله خارجی دیگر در حالت آماده باش قرار داد

واشنگتن: ایالات متحده 8500 سرباز آمریکایی را برای استقرار احتمالی در شرق اروپا در بحبوحه تنش با روسیه بر سر اوکراین در حالت آماده باش قرار داد، حتی در شرایطی که دولت بایدن در داخل با حملاتی مواجه شد و ضرورت مداخله خارجی آینده‌نگر دیگری در میان بسیاری از بحران‌های داخلی را زیر سوال برد.
در بحبوحه تشدید مناقشات دیپلماتیک بر سر اوکراین، پنتاگون گفت، لوید آستین، وزیر دفاع، 8500 سرباز آمریکایی را در «آمادگی بیشتر برای استقرار» در شرق اروپا در صورتی که ناتو نیروی واکنش سریع خود را بر سر تنش با روسیه فعال کند، قرار داده است. نیروهای آماده باش شامل تیم‌های رزمی تیپ اضافی، پرسنل لجستیک، پشتیبانی پزشکی، پشتیبانی هوانوردی، اطلاعات، نظارت و شناسایی بودند و هدف از این اقدام «اثباتی جدی از تعهد ایالات متحده به ناتو و تعهد ماده پنج در داخل ناتو» بود. جان کربی، سخنگوی پنتاگون، با اشاره به تعهد ائتلاف به دفاع جمعی گفت.
این تحول در بحبوحه انتقادات داخلی گسترده، به ویژه از سوی جمهوری خواهان حامی ترامپ، که انگیزه های بایدن را زیر سوال بردند و به معامله تجاری ادعایی پسرش در اوکراین استناد کردند، رخ داد. نخبگان ما اشتباه کردند. . . در مورد افغانستان . . اما شاید آنها در مورد قربانی کردن پسران و دخترانمان برای اوکراین درست می‌گویند؟ نه. این همان BS قدیمی (bulls***t) در یک بسته جدید است.” برخی از لیبرال‌ها همچنین آنچه را که به‌عنوان جنگ‌طلبی آمریکا در مورد اوکراین و تمایل آن برای دفاع از نظم جهانی در شرایطی که توانایی خود ایالات متحده برای رسیدگی به بحران‌های داخلی در تردید بود، زیر سوال بردند.
روسیه که برنامه‌ریزی برای هر نوع تهاجم را انکار کرده است، اما حدود 100000 سرباز در نزدیکی اوکراین جمع آوری کرده است، از ایالات متحده و متحدان ناتو می‌خواهد که در جمهوری‌های شوروی سابق، از جمله اوکراین، به ناتو سرازیر نشوند و آن را یک تهدید امنیتی بدانند. روز سه‌شنبه، وزارت امور خارجه آمریکا روایت روسیه مبنی بر محاصره شدن توسط ناتو را با این استدلال که «روسیه با 14 کشور مرزهای زمینی دارد، عقب نشینی کرد. تنها پنج نفر از آنها عضو ناتو هستند. ”
با ادامه مواضع نظامی، بایدن عصر دوشنبه با رهبران اروپایی و ناتو تماس ویدیویی برقرار کرد و امیدوار بود که نشان دهد کشورهای غربی متحد شده‌اند و هزینه‌های هر گونه تجاوز نظامی سنگین خواهد بود. ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر تجاوز صورت گیرد، انتقام خواهد گرفت و هزینه آن بسیار بالا خواهد بود. در بریتانیا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا به پارلمان گفت که میان رهبران اروپایی توافق شده است که «به هر حمله‌ای به اوکراین پاسخی هماهنگ بدهند». ما بسته سخت تحریمی را آماده کرده ایم. ”
با این حال، علی‌رغم این تهدید، رهبران اوکراین به دنبال این بودند که به ملت اطمینان دهند که تهاجم روسیه قریب‌الوقوع نیست، حتی با وجود اینکه آنها اذعان داشتند که این تهدید واقعی است. رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی گفت: “وضعیت تحت کنترل است” و “هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد.” «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع گفت که «از امروز هیچ دلیلی برای این باور وجود ندارد» که روسیه در حال آماده شدن برای حمله قریب الوقوع است و خاطرنشان کرد که نیروهای این کشور گروهی جنگی را تشکیل نداده اند که او می گوید که بتواند به زور از مرز عبور کند.
(با ورودی های نمایندگی ها)