کووید-19: چین آزمایش PCR را برای مسافران به کشور لغو می کند

پکن: چین دیگر از مسافرانی که به این کشور می‌آیند نیازی به ارائه نتیجه آزمایش PCR منفی نخواهد داشت، قانونی که از زمان خروج دومین اقتصاد بزرگ جهان از ایزوله‌سازی کووید در ژانویه، یک عامل بازدارنده اصلی برای بازدیدکنندگان بود، کنار می‌گذارد.
مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی معمولی در پکن گفت که از 29 آوریل، مسافران می توانند در عوض نتایج آزمایش آنتی ژن سریع منفی را نشان دهند در حالی که خطوط هوایی ملزم به بررسی این مدرک نیستند.
مائو گفت که این تغییر “با اصل تضمین سفر ایمن و منظم هدایت می شود.” ما به اصلاح سیاست های پیشگیری و کنترل به شیوه ای مبتنی بر علم با توجه به وضعیت در حال تحول همه گیر ادامه خواهیم داد تا از تبادل پرسنل ایمن، سالم و منظم بین چین و سایر کشورها اطمینان حاصل کنیم.
این کشور قبلاً قوانین را برای برخی از کشورها مانند نیوزلند و مالزی کاهش داده بود. داده‌های دولتی نشان می‌دهد که حرکت برای لغو کامل آن در حالی صورت می‌گیرد که سفرهای هوایی در داخل و خارج از چین با سرعتی کند بهبود می‌یابد، به طوری که تعداد پروازهای بین‌المللی در سه ماهه اول تنها ۱۲.۴ درصد از سطح ۲۰۱۹ بوده است.
چین قانون آزمایش PCR را ماه‌ها پس از کنار گذاشتن سایر محدودیت‌های مسافرتی مانند قرنطینه، حفظ کرد، تا حدی به این دلیل که سایر کشورها به دلیل ترس از انواع جدید، مسافران را از این کشور آزمایش می‌کردند، پس از موج گسترده بازگشایی عفونت که طی یک روز به 37 میلیون نفر مبتلا شد. اکثر جاها، مانند ایالات متحده و ژاپن، اکنون آزمایش مسافران چینی را متوقف کرده اند.
با این حال، پیش از بهبود کامل سفرهای هوایی جهانی در داخل و خارج از چین، سایر عوامل بازدارنده باقی می مانند. سوبهاس منون، مدیر کل انجمن آسیایی، کرایه های هوایی بسیار بالا، ظرفیت محدود در خطوط هوایی و تأئید گذرنامه ها و ویزاهای معوقه مسافران را متوقف می کند و حداقل یک سال طول می کشد تا به سطح قبل از همه گیری بازگردند. شرکت هواپیمایی پاسیفیک در ماه فوریه اعلام کرد.