گاردزمن از “قتل” صحبت کرد، ممکن است هنوز اسرار داشته باشد: ایالات متحده

این گارد ملی هوایی ماساچوست دادستان ها پیش از جلسه دادگاه 21 ساله در روز پنجشنبه نوشتند که متهم به افشای اسناد نظامی بسیار طبقه بندی شده، زرادخانه ای از سلاح ها، از “خشونت و قتل” در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی و “ون ترور” صحبت می کرد. جک تکسیرا.
پرونده های دادگاه سؤالات جدیدی را در مورد اینکه چرا Teixeira چنین مجوز امنیتی بالایی داشت و به برخی از محرمانه ترین اسرار کشور دسترسی داشت، ایجاد می کند. آنها گفتند که او ممکن است هنوز مطالبی داشته باشد که منتشر نشده است.
اواخر روز چهارشنبه، نیروی هوایی اعلام کرد که فرمانده اسکادران پشتیبانی اطلاعاتی 102 را که Teixeira در آن کار می کرد و فرمانده اداری “نظارت بر پشتیبانی از واحد تحت دستور فدرال بسیج شده است” را تعلیق کرده است. همچنین به طور موقت دسترسی هر رهبر به سیستم ها و اطلاعات طبقه بندی شده را حذف کرد.
اسناد دادگاه که از یک قاضی فدرال خواسته بود که تکسیرا را در بازداشت نگه دارد، شرحی از تاریخچه دردسرساز مربوط به دوران دبیرستان است، جایی که وقتی یکی از همکلاسی‌هایش شنید که او درباره کوکتل مولوتف و سایر سلاح‌ها و تهدیدهای نژادی صحبت می‌کرد، او را به حالت تعلیق درآوردند.
دادستان ها نوشتند که او همچنان یک تهدید جدی برای امنیت ملی و خطر پرواز است و بازرسان همچنان در تلاش هستند تا مشخص کنند که آیا او هرگونه کپی فیزیکی یا دیجیتالی از اطلاعات طبقه بندی شده، از جمله پرونده هایی را که قبلاً به صورت عمومی منتشر نشده اند، نگهداری می کند.
دادستان ها نوشتند: «به سادگی هیچ شرط یا ترکیبی از شرایط وجود ندارد که بتواند اطمینان حاصل کند که متهم اطلاعات بیشتری را که هنوز در اختیار دارد یا در اختیار دارد، فاش نمی کند». آسیبی که متهم قبلاً به امنیت ملی ایالات متحده وارد کرده است بسیار زیاد است. خسارتی که متهم همچنان قادر به ایجاد آن است، فوق العاده است.»
تکسیرا از زمان دستگیری خود در اوایل ماه جاری به اتهامات ناشی از فاش‌ترین اطلاعات اطلاعاتی در سال‌های اخیر در زندان بوده است. دادستان ها گفتند که وکلای تکسیرا نشان داده اند که از قاضی می خواهند که او را به خانه پدرش آزاد کند. تا اواخر روز چهارشنبه، وکلای تکسیرا برای آزادی او اسنادی را در دادگاه ارائه نکرده بودند.
Teixeira تحت قانون جاسوسی به نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات طبقه بندی شده دفاع ملی متهم شده است. او هنوز وارد ادعایی نشده است و وکیل او پس از جلسه استماع هفته گذشته از صحبت با خبرنگاران خودداری کرد.
او متهم است که اسناد بسیار طبقه بندی شده در مورد مسائل مهم امنیت ملی را در یک اتاق گفتگو در Discord، یک پلتفرم رسانه اجتماعی که به عنوان پاتوقی برای گیمرها شروع شده، توزیع کرده است. این افشاگری مقامات نظامی را حیرت زده کرد، سر و صدای بین المللی را برانگیخت و سؤالات جدیدی در مورد توانایی آمریکا برای حفاظت از اسرار خود ایجاد کرد.
در توصیف تکسیرا به‌عنوان خطری برای جامعه، دادستان‌ها نوشتند که مظنون که چندین اسلحه داشت، مکرراً «بحث‌های مشروح و نگران‌کننده‌ای درباره خشونت و قتل» در پلتفرمی که مقامات می‌گویند اسناد را به اشتراک گذاشته است، داشته است. دادستان نوشت، در فوریه، او به شخص دیگری گفت که وسوسه شده است که یک مینی ون را به یک “ون ترور” بسازد.
دادستان ها در پرونده خود مدعی شدند که تکسیرا پس از شروع گزارش های خبری در مورد افشای اسناد، اقداماتی را برای از بین بردن شواهد انجام داده است. آنها گفتند که مقاماتی که یک زباله دانی را در خانه او جستجو کردند، یک لپ تاپ، تبلت و کنسول بازی ایکس باکس شکسته پیدا کردند.
قرار بود جلسه بازداشت تکسیرا هفته گذشته برگزار شود اما در آخرین لحظه به تعویق افتاد زیرا وکلای مدافع گفتند که به زمان بیشتری برای رسیدگی به مسائل ارائه شده در درخواست دولت برای بازداشت نیاز دارند. تکسیرا که از زمان دستگیری خود در 13 آوریل در زندان به سر می برد، هفته گذشته برای مدت کوتاهی در دادگاه بوستون حاضر شد تا از حق خود برای رسیدگی مقدماتی چشم پوشی کند.
به نظر می رسد اسناد فاش شده جزئیات کمک های ایالات متحده و ناتو به اوکراین و ارزیابی های اطلاعاتی ایالات متحده در مورد متحدان ایالات متحده را نشان می دهد که می تواند روابط با این کشورها را تیره کند. برخی جزئیات فوری و مارس موقعیت‌های میدان نبرد اوکراین و روسیه و تعداد دقیق تجهیزات میدان نبرد را نشان می‌دهند که به تازگی از متحدانش به اوکراین سرازیر شده‌اند.
مقامات انگیزه ادعایی را فاش نکرده اند. اعضای گروه دیسکورد، تکسیرا را فردی توصیف کرده‌اند که به دنبال خودنمایی است، نه اینکه انگیزه‌اش برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد عملیات نظامی ایالات متحده یا تأثیرگذاری بر سیاست آمریکا باشد.
وزارت دادگستری گفته است که تحقیقاتش ادامه دارد و پنتاگون نیز گفته است که بازبینی خود را از دسترسی به اطلاعات حساس برای جلوگیری از افشای اطلاعاتی مشابه در آینده انجام خواهد داد.
سوابق صورت‌حساب‌هایی که اف‌بی‌آی از دیسکورد به دست آورده بود، از جمله مواردی بود که مقامات را به سمت Teixeira سوق داد که در سپتامبر 2019 در گارد ملی هوایی ثبت نام کرد.
تخصص او در گارد ملی هوایی به عنوان “متخصص سیستم های حمل و نقل سایبری” بود که اساساً یک متخصص فناوری اطلاعات مسئول شبکه های ارتباطات نظامی بود. یکی از مقامات دفاعی به AP گفت که در آن نقش، تکسیرا از سطح بالاتری از مجوز امنیتی برخوردار بود زیرا مسئولیت دسترسی و تضمین حفاظت از شبکه را نیز بر عهده داشت.
محققان می گویند که Teixeira رهبر یک گروه گفتگوی خصوصی آنلاین در Discord به نام Thug Shaker Central بود، که در آن علاقه مندان در مورد انواع اسلحه های مورد علاقه خود صحبت می کردند، جوک ها را به اشتراک می گذاشتند و یک بحث جاری در مورد جنگ ها برگزار می کردند که شامل صحبت از تهاجم روسیه به اوکراین می شد.
یکی از کاربران Discord به FBI گفت که نام کاربری مرتبط با Teixeira تقریباً در ماه دسامبر شروع به ارسال آنچه به نظر می رسد اطلاعات طبقه بندی شده است.
طبق اسناد دادگاه، Teixeira در 6 آوریل – روزی که نیویورک تایمز برای اولین بار داستانی در مورد نقض اسناد منتشر کرد – در حال جستجوی کلمه “نشت” در یک سیستم طبقه بندی شده شناسایی شد. اف‌بی‌آی می‌گوید که این دلیلی بود برای این باور که تیسیرا در تلاش برای یافتن اطلاعاتی در مورد تحقیقات در مورد اینکه چه کسی مسئول افشای اطلاعات بود، بود.