گروگان گیر کنیسه تگزاس شهروند بریتانیا بود. دو نفر در انگلیس دستگیر شدند

مرد مسلحی که چهار نفر را در کنیسه ای در منطقه دالاس گروگان گرفت و خود با یورش ماموران فدرال به معبد کشته شد، روز یکشنبه به عنوان یک شهروند بریتانیایی شناسایی شد، در حالی که پلیس انگلیس گفت که دو نوجوان را برای بازجویی در تحقیقات بازداشت کرده است.
محاصره یک روزه کنیسه Congregation Beth Israel در Colleyville، در حدود 16 مایلی شمال شرقی فورت ورث، تگزاس، شنبه شب با آزادی هر چهار گروگان بدون آسیب و با کشته شدن مظنون پایان یافت. مشخص نیست که مرد مسلح جان خود را از دست داده یا توسط اعضای تیم نجات گروگان FBI کشته شده است.
گزارش شده است که مظنون خواستار آزادی یک دانشمند پاکستانی الاصل بود که در حال گذراندن حکم زندان فدرال در منطقه دالاس-فورث ورث در طول 10 ساعت مذاکرات پرتنش گروگان با مقامات بود.
اف‌بی‌آی روز یکشنبه مظنون را مالک فیصل اکرم، 44 ساله، شهروند بریتانیایی معرفی کرد، اما اشاره نکرد که او چگونه و چه زمانی وارد ایالات متحده شده است.
گلبار برادر اکرم در فیس بوک پست کرد که مظنون اهل شهر صنعتی بلک برن در شمال انگلیس از بیماری روانی رنج می برد و گفت که خانواده تمام شب را در ایستگاه پلیس بلک برن “در ارتباط با فیصل، مذاکره کنندگان، FBI و غیره” گذرانده اند. ”
گلبار در صفحه فیس بوک جامعه مسلمانان بلک برن نوشت: «هیچ چیزی نمی توانستیم به او بگوییم یا انجام دهیم که او را متقاعد به تسلیم کند».
او گفت که اف‌بی‌آی قرار بود «آخر امروز» به بریتانیا پرواز کند و گفت که خانواده در نتیجه می‌توانند چیزهای بیشتری بگویند.
این برادر نوشت: «می‌خواهیم بگوییم که ما به عنوان یک خانواده از هیچ یک از اقدامات او چشم پوشی نمی‌کنیم و از همه قربانیان این حادثه ناگوار صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم».
بعداً روز یکشنبه در انگلیس، پلیس بزرگ منچستر بیانیه‌ای صادر کرد که گفت افسران پلیس ضد ترور شمال غرب “دو نفر را در ارتباط با این حادثه” در تگزاس دستگیر کرده‌اند و افزود که دو نوجوان بازداشت شده “برای بازجویی در بازداشت به سر می‌برند.”
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که به همراه جیل بایدن، بانوی اول این کشور برای دیدار به مناسبت تولد مارتین لوتر کینگ، رهبر کشته شده حقوق مدنی، در فیلادلفیا بود، گروگان‌گیری را “اقدامی وحشتناک” خواند.
بایدن گفت: ظاهراً – من همه حقایق را ندارم، دادستان کل هم نمی‌داند – اما ظاهراً ادعا می‌شود که او سلاح‌ها را در خیابان به دست آورده است.
او آنها را هنگام فرود خریداری کرد و معلوم شد که هیچ بمبی که ما از آن می دانیم وجود نداشته است… ظاهراً او اولین شب را در یک پناهگاه بی خانمان گذرانده است.
نماز شنبه بر هم خورد
محاصره روز شنبه در اواخر صبح آغاز شد و با گروگان گرفتن خاخام و سه نفر دیگر توسط مظنون، خدمات سبت مختل شد. یکی از گروگان ها پس از شش ساعت سالم آزاد شد و سه گروگان باقی مانده بعداً یا اندکی قبل یا در طول حمله توسط تیم نجات گروگان FBI آزاد شدند.
تیم‌های SWAT از اداره پلیس کولی‌ویل ابتدا به صحنه واکنش نشان دادند و مأموران FBI که پس از آن وارد شدند، با مظنون تماس گرفتند و او گفت که می‌خواهد با زنی که در یک زندان فدرال نگهداری می‌شود صحبت کند.
مردی که به نظر می رسید در جریان پخش زنده این سرویس در فیس بوک در حال مکالمه تلفنی یک طرفه بوده است، شنیده می شود که در مورد دین و خواهرش صحبت می کند و مکرراً می گوید که نمی خواهد کسی را آسیب ببیند، قلعه ورث. استار-تلگرام گزارش داد.
یک مقام آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز گفت که گروگان‌گیر ادعا می‌کند برادر عافیه صدیقی، عافیه صدیقی، عصب‌شناس پاکستانی است که در سال 2010 به دلیل محکومیت به تیراندازی به سربازان و ماموران FBI در حال گذراندن حکم 86 ساله زندان فدرال است و خواستار آزادی او شد. .
صدیقی در یک بند پزشکی فدرال در منطقه فورت ورث نگهداری می شود. مروا البیلی، وکیل مدافع صدیقی، در بیانیه ای به سی ان ان گفت که این مرد برادر صدیقی نیست و خانواده صدیقی اقدامات “شنیع” او را محکوم کردند.
گرچه به نظر می‌رسد گروگان‌گیری در تگزاس حادثه‌ای منفرد است، کنیسه‌ها در نیویورک و سایر نقاط کشور در واکنش به آن، تدابیر امنیتی را تشدید کردند و مقامات اقدامات ضدیهودی را محکوم کردند.
کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیه ای گفت: «آنچه دیروز در جماعت بث اسرائیل رخ داد یادآور این است که ما باید سخن بگوییم و با یهودی ستیزی و نفرت در هر کجا که وجود دارد مبارزه کنیم.» “هر کس حق دارد دعا کند، کار کند، درس بخواند و با عزیزان خود وقت بگذراند نه به عنوان دیگری – بلکه مانند ما.”
برادر اکرم در پست فیس بوک خود، که همچنین به مرگ یک خواهر و برادر کوچکتر “تقریباً سه ماه پیش” اشاره کرد، گفت که اولویت خانواده این است که جسد اکرم را “برای اقامه نماز جنازه او به بریتانیا برگردانند، اگرچه به ما هشدار داده شده است که ممکن است طول بکشد. هفته ها.”