گزارش: میزان مرگ و میر کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان افزایش یافته است

کابل: مقامات افغان گفتند که در میان کمبود شدید تجهیزات پزشکی، میزان مرگ و میر کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.
به گزارش طلوع نیوز، مقامات بیمارستان کودکان ایندیرا گاندی گفتند که تعداد کودکان مبتلا به سوءتغذیه اخیراً 50 درصد افزایش یافته است.
“تعداد بیماران اخیراً افزایش یافته است. کار ما تحت تأثیر قرار گرفته است زیرا تعداد بیماران بسیار زیاد است و میزان مرگ و میر در بین کودکان نیز افزایش یافته است. اگر راه حلی برای مشکل پیدا نشود با کمبود کامل مواجه خواهیم شد. فرید احمد اندیشمند، پزشک گفت: تجهیزات.
رئیس بیمارستان کودکان ایندیرا گاندی، محمد لطیف باهیر، از تعلیق کمک ها به بخش بهداشت ابراز نگرانی کرد.
وی گفت: تعداد بیماران ما نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است، ما با تعداد زیادی از بیماران مواجه هستیم و فقط می توانیم بیماران اورژانسی را بررسی کنیم و سایر بیماران را رد کنیم.
گزارشی از سوی طبقه‌بندی فاز یکپارچه امنیت غذایی (IPC) اخیراً اعلام کرد که شوک‌های ترکیبی خشکسالی، درگیری، کووید-19 و بحران اقتصادی در افغانستان، بیش از نیمی از جمعیت را با سطح بی‌سابقه گرسنگی حاد مواجه کرده است.
گزارش IPC نشان داد که بیش از یک نفر از هر دو افغان با بحران فاز 3 یا سطح اضطراری فاز 4 ناامنی غذایی حاد از نوامبر تا فصل کم چرب ماه مارس مواجه خواهند شد که نیازمند واکنش فوری بین المللی برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی است.
این گزارش از آخرین ارزیابی آن در ماه آوریل، افزایش 37 درصدی را در تعداد افغان‌هایی که با گرسنگی حاد مواجه هستند، نشان می‌دهد.
در میان افرادی که در معرض خطر هستند، 3.2 میلیون کودک زیر پنج سال هستند که انتظار می رود تا پایان سال از سوء تغذیه حاد رنج ببرند.
ماه گذشته WFP و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار دادند که بدون درمان فوری نجات دهنده، یک میلیون کودک در معرض خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه حاد شدید قرار دارند.