گوترش: دبیرکل سازمان ملل حملات به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، منطقه صنعتی را محکوم کرد

سازمان ملل: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حملات پهپادی مشکوک به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و یک منطقه صنعتی مجاور را که در آن دو هندی و یک تبعه پاکستانی کشته شدند، محکوم کرد.
روز دوشنبه در حمله پهپادی مظنون حوثی ها در نزدیکی فرودگاه ابوظبی که منجر به انفجارهای متعدد در پایتخت امارات متحده عربی شد، سه نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. پلیس گفت که انفجارها ناشی از «اشیاء پرنده کوچک»، احتمالاً پهپادها، بود که به سه تانکر نفت در ابوظبی برخورد کرد.
گوترش در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد، از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کنند.
دبیرکل سازمان ملل حملات به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و منطقه صنعتی مصفا در مجاورت آن را محکوم می‌کند که بنا بر گزارش‌ها، چندین تلفات غیرنظامی برجای گذاشت و حوثی‌ها مسئولیت آن را بر عهده گرفتند. در بیانیه آمده است که حملات به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی بر اساس قوانین بشردوستانه بین المللی ممنوع است.
گوترش با تاکید بر اینکه هیچ راه حل نظامی برای مناقشه در یمن وجود ندارد، از طرفین خواست تا با فرستاده ویژه خود هانس گراندبرگ و تلاش های میانجیگری او با هدف پیشبرد روند سیاسی برای دستیابی به یک راه حل جامع مذاکره برای پایان دادن به این توافق، تعامل سازنده و بدون پیش شرط داشته باشند. درگیری در یمن
سفارت هند در امارات متحده عربی اعلام کرد که این هیئت در تماس نزدیک با مقامات مربوطه امارات برای جزئیات بیشتر در مورد تلفات است.
مقامات اماراتی اطلاع دادند که انفجار در مصفا نزدیک مخازن ADNOC 3 کشته برجای گذاشته است که شامل 2 تبعه هندی است. سفارت هند در امارات متحده عربی در توییتی نوشت: مأموریت @IndembAbuDhabi برای جزئیات بیشتر با مقامات مربوطه امارات در تماس نزدیک است.