گیسلین ماکسول، فعال اجتماعی بریتانیایی به اتهام قاچاق جنسی محکوم شد

نیویورک: گیسلین ماکسول، فعال اجتماعی بریتانیایی، روز چهارشنبه به دلیل استخدام و اصلاح دختران جوان برای آزار جنسی توسط جفری اپستین، سرمایه دار فقید آمریکایی، مجرم شناخته شد.
ماکسول، که در روز کریسمس 60 ساله شد، توسط هیئت منصفه 12 نفره در پنج مورد از شش موردی که با آن روبرو بود، از جمله جدی ترین اتهام قاچاق جنسی یک خردسال محکوم شد.
در حالی که قاضی آلیسون ناتان احکامی را که پس از پنج روز کامل مشورت هیئت منصفه به آن رسیده بود، خواند، او منفعلانه در دادگاه منهتن نشست و به آرامی ماسک خود را برداشت تا جرعه‌هایی از آب بنوشد.
پس از آن، وکیل ماکسول گفت که تیم حقوقی او در حال کار بر روی درخواست تجدید نظر بوده است.
بابی استرنهایم وکیل او به خبرنگاران در خارج از دادگاه گفت: “ما قویاً به بی گناهی گیسلین اعتقاد داریم. بدیهی است که از این حکم بسیار ناامید هستیم.”
او گفت: «ما قبلاً کار روی درخواست تجدیدنظر را آغاز کرده‌ایم و مطمئن هستیم که او تبرئه خواهد شد.
دختر بارون مطبوعاتی فقید بریتانیایی رابرت ماکسول که در آکسفورد تحصیل کرده است، که در ثروت و امتیاز به عنوان دوست خانواده سلطنتی بزرگ شد، به طور بالقوه می تواند بقیه عمر خود را پشت میله های زندان بگذراند.
قاچاق جنسی افراد زیر سن قانونی حداکثر 40 سال حبس دارد. هزینه های کمتر دارای مدت پنج یا 10 سال هستند. ماکسول در مورد یک بار محاکمه یک خردسال مبنی بر سفر برای انجام اعمال جنسی غیرقانونی بی گناه شناخته شد.
ناتان از هیئت منصفه به خاطر خدماتشان “تشکر صمیمانه” خود را ارائه کرد و افزود که آنها با “پشتکاری” خدمت کردند.
پس از خواندن حکم، ناتان رسیدگی را به تعویق انداخت و ماکسول مانند هر روز دادگاه یک ماهه از دادگاه خارج شد و به بازداشتگاه رفت.
هیچ تاریخی برای محکومیت او تعیین نشده است.
دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده از این حکم استقبال کرد.
ویلیامز در بیانیه ای گفت: «هیئت منصفه به اتفاق آرا، گیسلین ماکسول را به خاطر یکی از بدترین جنایات قابل تصور، یعنی تسهیل و مشارکت در سوء استفاده جنسی از کودکان، مجرم تشخیص داد.
“راه عدالت بسیار طولانی بوده است. اما امروز عدالت اجرا شده است.”
اتهامات علیه ماکسول از سال 1994 تا 2004 سرچشمه می گیرد.
دو نفر از قربانیان ادعایی اپستین گفتند که در سن 14 سالگی بودند که ظاهراً ماکسول شروع به نظافت آنها کرد و ترتیبی داد که آنها به اپستین ماساژ دهند که به فعالیت جنسی ختم می شد.
یکی از آنها که فقط “جین” نام داشت، توضیح داد که چگونه ماکسول او را در کمپ تابستانی استخدام کرد و به او احساس “خاص بودن” داد.
او گفت که برخوردهای جنسی با اپستین به امری عادی تبدیل شده است و گاهی اوقات مکسول در آن حضور دارد.
یکی دیگر از «کارولین» گفت که معمولاً پس از برخوردهای جنسی با اپستین، اغلب توسط خود ماکسول، 300 دلار دستمزد می‌گرفت.
سومین قربانی ادعایی آنی فارمر بود که اکنون 42 سال دارد و گفت که ماکسول وقتی نوجوانی در مزرعه نیومکزیکو متعلق به اپستین بود، سینه های او را نوازش می کرد.
اپستین 66 ساله در سال 2019 در حالی که منتظر محاکمه جنایات جنسی خود بود، خود را در زندان کشت. ماکسول، معشوقه‌اش که به دوست صمیمی تبدیل شد، سال بعد دستگیر شد.
ماکسول در تمام اتهامات بیگناه اعتراف کرده بود. دادستان او را به عنوان یک “درنده پیشرفته که دقیقا می دانست چه کار می کند” معرفی کرد.
دادستان آلیسون مو گفت ماکسول “کلید” طرح اپستین برای تشویق دختران جوان برای ماساژ دادن او بود که در طی آن او از آنها سوء استفاده جنسی می کرد.
مو به سوابق بانکی اشاره کرد که نشان می‌دهد ماکسول بین سال‌های 1999 تا 2007 30 میلیون دلار از اپستین دریافت کرده است تا شواهدی مبنی بر اینکه مشارکت او با انگیزه پول بوده است.
او گفت: «آنها در جنایت شریک بودند.
تیم دفاعی ماکسول پاسخ داد که “فقدان شواهد” برای محکوم کردن وجود دارد و توانایی متهمان در یادآوری رویدادهای ربع قرن را زیر سوال برد.
تیم همچنین استدلال کرد که ماکسول پس از طفره رفتن از عدالت به عنوان “بزغاله” برای جنایات اپستین استفاده می شود.
ماکسول از موضع گیری در طول دادگاه خودداری کرد.
خواهران و برادران مکسول، کوین، ایزابل و کریستین در صف اول دادگاه منهتن هنگام خواندن احکام حضور داشتند.
در حین خروج توسط خبرنگاران تحت تعقیب قرار گرفتند، خانواده از اظهار نظر خودداری کردند و کوین ماکسول گفت که بعداً بیانیه‌ای درباره حکم صادر خواهد کرد.
ویرجینیا جوفره که متهم پرونده نیست اما مدعی است اپستین او را برای رابطه جنسی با شرکای ثروتمند و قدرتمند خود از جمله شاهزاده اندرو بریتانیا به امانت داده است – پس از معرفی ماکسول خانواده سلطنتی به سرمایه دار – در بیانیه ای در توییتر از این حکم استقبال کرد.
او گفت: “روح من سال ها در آرزوی عدالت بود و امروز هیئت منصفه همین را به من داد. من این روز را همیشه به یاد خواهم داشت.”
او گفت: “امیدوارم امروز پایان کار نباشد، بلکه گام دیگری در اجرای عدالت باشد. ماکسول به تنهایی عمل نکرده است. دیگران باید پاسخگو باشند. من ایمان دارم که پاسخگو خواهند بود.”
شاهزاده اندرو این اتهام را رد کرده است.