اورگان: ایالات متحده: دور دیگری از برف قبل از آب شدن به شمال غرب منجمد می آید

سیاتل: سیاتل یخ زده و پورتلند، اورگان، گرم شدن هوا در راه است، اما نه قبل از دور دیگری از برف که می تواند مشکلاتی را برای منطقه ای که بیشتر از انفجارهای قطب شمال به باران های زمستانی عادت دارد، تشدید کند.
و در نوادا، فرماندار قصد دارد وضعیت اضطراری را به دلیل شرایط برف و طوفان که بر سفر در منطقه دریاچه تاهو در شمال نوادا تأثیر می گذارد، اعلام کند.
پیش‌بینی‌ها می‌گویند که بخش‌هایی از غرب واشنگتن می‌تواند تا 3 اینچ (7.6 سانتی‌متر) برف را در روز پنجشنبه و شمال غربی اورگان نیز شاهد این میزان برف باشد.
بخش معتدل شمال غرب اقیانوس آرام این هفته پس از وزش هوای بسیار سرد از دره رودخانه فریزر کانادا در روز یکشنبه، با دمای تک رقمی در برخی مناطق تک رقمی شده است.
برف و یخبندان سفر را در برخی نقاط خیانت آمیز کرده و باعث تعطیلی و تاخیر در سفر شده و مردم را بر آن داشته تا به مراکز گرمایش اضطراری پناه ببرند.
دمای هوا می‌تواند در سیاتل روز پنج‌شنبه به بالای صفر برسد و در پورتلند حتی گرم‌تر شود، قبل از اینکه جریان هوا از اقیانوس آرام در آخر هفته وارد شود و باعث شود که جیوه به بالاترین حد فصلی در 40 فارنهایت (4.4 سانتی‌گراد) برسد.
مقامات ایالتی در اورگان وضعیت اضطراری اعلام کردند. در شهرستان Multnomah – خانه پورتلند – حدود نیم دوجین پناهگاه هواشناسی این هفته باز شد. تعداد مشابهی پناهگاه در شهرستان کینگ سیاتل افتتاح شد که وضعیت اضطراری را نیز اعلام کرد.
رهبران سیاتل گفتند که پناهگاه های شهری تا سال جدید باز خواهند بود.
آب و هوای زمستانی و بازگشت ترافیک به سطح قبل از همه‌گیری منجر به صدها تصادف در جاده‌های اورگان در این فصل تعطیلات شده است.
پخش عمومی اورگان گزارش داد که بین 23 تا 28 دسامبر 915 تصادف رانندگی در این ایالت رخ داده است. به گفته پلیس ایالت اورگان، در مدت مشابه سال گذشته 365 تصادف و 237 تصادف در سال 2019 رخ داده است. تعداد کشته شدگان هنوز محاسبه نشده است.
دیوید هاوس، سخنگوی وزارت حمل و نقل اورگان، گفت که تعداد بالای تصادفات در هفته گذشته یادآوری به مسافران است که احتیاط کنند و برای شرایط نرم آماده شوند.
هاوس گفت: “اگر می توانید چند روز دیگر سفت بنشینید، از بیرون رفتن خودداری کنید، این امن ترین کاری است که می توانید انجام دهید.”
در بیانیه ای که دفتر فرماندار استیو سیسولاک در نوادا منتشر کرد، آمده است که اعلام وضعیت اضطراری به مقامات ایالتی این امکان را می دهد که به وسایل نقلیه ای که در بزرگراه های کوهستانی تردد می کنند دستور دهند تا زمانی که شرایط آب و هوایی فروکش کند و جاده ها ایمن باشند، بچرخند و به ارتفاعات پایین تر برگردند.
در بیانیه آمده است: «این امر به جلوگیری از گیر افتادن رانندگان در طول شب در جاده‌ها کمک می‌کند، و در دمای زیر انجماد بدون دسترسی به خدمات اضطراری گاز بالقوه تمام می‌شود.»
به گفته این سازمان، مسیرهای 50 و ایالتی ایالات متحده 207 و 28 با تأخیرهای طولانی و شرایط خطرناک مواجه هستند و مقامات باید بتوانند جاده‌ها را پاکسازی کنند تا جایی برای وسایل نقلیه اضطراری و برف‌روب‌ها باز شود.