یونیلیور 1500 شغل را در بازنگری مدیریتی اخراج می کند

یونیلور در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد این کاهش ۱۵ درصدی در تعداد مدیران ارشد و ۵ درصدی مدیران ارشد کاهش می‌یابد. کارگران کارخانه تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

یونیلور که صاحب برندهای معروفی از جمله Ben & Jerry’s و Dove است، گفت که در حال حرکت به سمت یک ساختار “ساده تر” است که به پنج واحد تجاری تقسیم شده است – زیبایی و رفاه، مراقبت شخصی، مراقبت در خانه، تغذیه، و بستنی – که هرکدام مختص به خود هستند. رئيس جمهور.

آلن جوپ، مدیر عامل شرکت، گفت که این بازنگری به یونیلور این امکان را می‌دهد که با «مسئولیت شفاف برای تحویل» «به روندهای مصرف‌کننده و کانال‌ها پاسخگوتر باشد».

جوپ افزود: «رشد اولویت اصلی ما است و این تغییرات زیربنای پیگیری ما برای این امر خواهد بود.

سهامداران پس از کاهش 10 درصدی سهام یونیلور در سال گذشته، فشار را بر روی یونیلور افزایش دادند. سهام این شرکت هفته گذشته پس از اینکه شرکت فاش کرد سه پیشنهاد ناموفق برای خرید کسب و کار مراقبت های بهداشتی مصرف کننده گلاکسو اسمیت کلاین ارائه کرده است، چکش خورد. یونیلور روز پنجشنبه گفت که پیشنهاد رد شده 50 میلیارد پوندی (68 میلیارد دلار) خود را افزایش نخواهد داد و متعاقباً سهام برگشت کرد.

فاندسمیت، یکی از بزرگترین سهامداران یونیلور، این تصاحب ناموفق را “تجربه ای نزدیک به مرگ” نامید. تری اسمیت، مدیرعامل Fundsmith در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران در اوایل این ماه از این شرکت انتقاد کرد و گفت که این شرکت به تلاش‌های پایداری مبتنی بر تبلیغات بیش از «اصول کسب‌وکار» قدردانی کرده است.

یونیلیور سهام افزایش یافت 7 درصد در روز دوشنبه در لندن به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینکه نلسون پلتز، سرمایه گذار وندی (WEN) رئیس و سرمایه گذار فعال افسانه ای که به دلیل هدف قرار دادن سازنده Oreo شناخته شده است موندلز (MDLZ) و پراکتر اند گمبل (PG)، در حال ایجاد سهام در شرکت است. سهام در روز سه شنبه 1 درصد کاهش یافت.

یونیلیور 149000 کارمند در سراسر جهان دارد.

— جولیا هوروویتز و پل آر. لامونیکا در این گزارش مشارکت داشتند.