برف سنگین باعث هرج و مرج سفر در ژاپن شده است

توکیو: برف سنگین روز دوشنبه باعث ترافیک، لغو پروازها و اختلال در خدمات قطار در مرکز ژاپن شد و در برخی مناطق رکورد رانش به ثبت رسید.
به گفته کانسای الکتریک پاور، بیش از 3200 خانوار در این منطقه بدون برق مانده اند، زیرا مقامات هشدار داده اند که برف بیشتر در شبانه روز پیش بینی شده است.
هیروکازو ماتسونو، سخنگوی دولت، گفت که هنوز هیچ تلفات یا تلفات ناشی از سرمای هوا تایید نشده است.
ماتسونو گفت: «الگوی فشار قوی زمستانی باعث ایجاد برف سنگین، عمدتاً در امتداد سمت دریای ژاپن از شمال تا غرب ژاپن می‌شود و برخی مناطق شاهد بارش بی‌سابقه برف هستند.»
“انتظار می رود میزان برف فردا افزایش یابد… همچنان احتیاط و هوشیاری بیشتر لازم است.”
ماتسونو گفت که یک جاده اصلی در منطقه شیگا “به دلیل گیر افتادن وسایل نقلیه” بسته شد و تصاویر تلویزیونی صف های طولانی خودروهای ساکن را نشان می دهد که بعداً شروع به حرکت کردند.
بر اساس گزارش رادیو تلویزیون عمومی NHK، غوغای ترافیکی زمانی شروع شد که یک کامیون در نزدیکی شهر هایکون لیز خورد، جایی که در 24 ساعت تا صبح امروز 68 سانتی متر (26 اینچ) برف بارید – 30 برابر عمیق تر از حد متوسط ​​-.
NHK گفت که نزدیک به 200 مسافر در طول شب در یک خط قطار محلی در منطقه برف باریده اند.
تصویری از واگن قطار که در توییتر منتشر شد، توده عظیمی از پودر تازه را در بین دو در باز نشان می‌دهد که چراغ ایستگاه، دانه‌های برف را در آسمان شب روشن می‌کند.
به گفته جیجی پرس، حدود 130 پرواز داخلی در روز یکشنبه به دلیل بارش برف لغو شد و NHK نیز در روز دوشنبه حدود 50 پرواز را لغو کرد.