جورجیوا: رئیس صندوق بین المللی پول هشدار داد که Omicron می تواند رشد جهانی را کاهش دهد

واشنگتن: کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، روز جمعه گفت که نوع جدید Omicron کووید-19 می تواند بهبود اقتصاد جهانی را کند کند، درست همانطور که فشار دلتا انجام داد.
او در یک رویداد رویترز گفت: “نوعی جدید که ممکن است به سرعت گسترش یابد، می تواند اعتماد را کاهش دهد و از این نظر، ما احتمالا شاهد کاهش رتبه های پیش بینی ماه اکتبر برای رشد جهانی خواهیم بود.”
این صندوق در جدیدترین چشم انداز اقتصاد جهانی خود رشد جهانی را 5.9 درصد در سال جاری و 4.9 درصد در سال 2022 پیش بینی کرد، اما به گفته جورجیووا، ایالات متحده و سایر اقتصادهای بزرگ پس از گسترش نوع دلتا “که باعث ایجاد برخی اصطکاک شد” بازنگری های نزولی شدیدی را متحمل شدند. گفت.
رئیس صندوق بین‌المللی پول با اشاره به اینکه سیاست‌گذاران اکنون با مسائل جدیدی مانند تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: «حتی قبل از ورود این نوع جدید، ما نگران بودیم که بهبود، در حالی که ادامه دارد، تا حدودی شتاب خود را از دست بدهد».
جدیدترین پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که مسائل زنجیره تامین جهانی و توزیع نابرابر واکسن‌ها باعث کاهش سرعت بازگشت و عقب‌ماندن برخی کشورها شده است.
افزایش تقاضا در بسیاری از اقتصادهای پیشرفته همراه با کمبود اجزای کلیدی مانند نیمه هادی ها موجی از افزایش قیمت ها را دامن زده است.
کمتر از دو ماه پیش، جورجیوا ابراز اطمینان کرد که تورم به “قطار فرار” تبدیل نخواهد شد، اما روز جمعه گفت که فدرال رزرو ایالات متحده باید نرخ بهره را در سال 2022 افزایش دهد تا در سال 2023، همانطور که صندوق بین المللی پول قبلا پیش بینی کرده بود.
فدرال رزرو، که نرخ وام معیار را در روزهای ابتدایی همه گیری به صفر رساند، از قبل شروع به عقب نشینی از اقدامات محرک خود کرده است و سیگنال داده است که این روند را تسریع خواهد کرد، که آن را در موقعیتی قرار می دهد که نرخ بهره را به صفر برساند. تا اواسط سال
جورجیوا گفت: “ما معتقدیم که مسیر افزایش نرخ سیاست ممکن است سریعتر طی شود.”