دادگاه عالی لاهور: هیچ کس اجازه جمع آوری کمک های مالی برای “جهاد” در پاکستان را ندارد

لاهور: دادگاه عالی لاهور با رد درخواست‌های دو تروریست محکوم به جمع‌آوری کمک‌های مالی در پاکستان، به افراد یا سازمان‌هایی در پاکستان اجازه ندارد و به عنوان خیانت تلقی می‌شود، تشویق مردم به جمع‌آوری کمک مالی برای جهاد (جنگ مقدس) لباس تروریستی ممنوع
حکم دادگاه روز چهارشنبه در مورد تجدید نظر تروریست های تحریک طالبان پاکستان، محمد ابراهیم و عبیدور الرحمن صادر شد که در سرگوده، حدود 200 کیلومتری لاهور دستگیر شدند و هر یک از آنها به پنج سال زندان محکوم شدند. دادگاه ضد تروریسم برای تامین مالی تروریسم در اوایل این ماه.
یک هیئت دو قاضی به ریاست قاضی علی باقر نجفی ضمن رد این درخواست ها گفت: «تحریک مردم به جمع آوری کمک های مالی برای «جهاد» برای افراد یا سازمان های کشور اسلامی (پاکستان) مجاز نیست زیرا خیانت محسوب می شود.
در این بیانیه آمده است: «وظیفه دولت جمع‌آوری بودجه ملی برای جنگ اعلام‌شده، در صورت لزوم، است. این پول توسط شخص یا هیچ سازمانی قابل جمع‌آوری نیست».
دادگاه گفت که تحریک طالبان پاکستان یک سازمان منحله و ممنوع است که نه تنها به نهادهای دولتی آسیب رسانده و کارگزاران عالی دولتی را هدف قرار داده است، بلکه موج تروریسم را در گذشته در کشور تشدید کرده است که بدون حمایت مالی ممکن نبود.
حافظ سعید، طراح حمله تروریستی بمبئی، از جماعت الدعوه (JoD) نیز چندین سال است که به «تامین مالی تروریسم» محکوم شده است و دوران محکومیت خود را در زندان کوت لخپات لاهور می گذراند.
این روحانی تندرو 71 ساله و تروریستی که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده است، که ایالات متحده برای او 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است، در پنج پرونده تامین مالی تروریسم به 36 سال زندان محکوم شده است.
مجازات او همزمان اجرا می شود. JuD به رهبری سعید، سازمان جبهه لشکر طیبه (LeT) است که مسئول انجام حمله بمبئی در سال 2008 است که منجر به کشته شدن 166 نفر از جمله شش آمریکایی شد.
وزارت خزانه داری ایالات متحده سعید را به عنوان یک تروریست جهانی تعیین شده ویژه معرفی کرده است. وی در دسامبر 2008 در فهرست قطعنامه 1267 شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت.
گروه ویژه اقدام مالی ناظر جهانی تامین مالی تروریسم (FATF) در فشار آوردن به پاکستان برای اتخاذ تدابیری علیه تروریست‌هایی که آزادانه در این کشور تردد می‌کنند و از قلمرو آن برای انجام حملات در هند استفاده می‌کنند، نقش بسزایی داشته است.
در همین حال، نهادهای مجری قانون همچنین تعدادی از تروریست های تحریک طالبان پاکستان و القاعده را از مناطق مختلف کشور به اتهام تامین مالی تروریسم دستگیر کردند.