ملکه الیزابت دوم به دلیل ترس از سلامتی در مراسم تعمید شرکت می کند

لندن: ملکه الیزابت دوم روز یکشنبه در مراسم غسل تعمید آخرین دو نوه‌اش شرکت کرد، دومین حضور او در کمتر از یک هفته که به دنبال چندین نامزدی لغو شده در ماه گذشته به دلایل سلامتی انجام شد.
پادشاه 95 ساله با ژاکت و کلاه سبز لیمویی که در داخل یک رنجروور نشسته بود، در حالی که از مراسم غسل تعمید سلطنتی دوگانه در کلیسای مقدس در ویندزور، جنوب غربی لندن رفت و آمد می کرد، تصویر شد.
این چند روز پس از آن صورت می گیرد که او روز چهارشنبه با بالاترین مقام نظامی بریتانیا یک مخاطب رو در رو برگزار کرد، اولین حضور عمومی در چند هفته پس از یک رشته مشکلات بهداشتی.
ملکه در مراسم سالانه روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت کشته شدگان جنگ بریتانیا در آخر هفته قبل شرکت نکرد، به دلیل “پیچ خوردگی کمر” – آخرین رویداد در رشته ای از رویدادهایی که او مجبور شد از دست بدهد.
او ابتدا از یک سفر دو روزه برنامه ریزی شده به ایرلند شمالی ماه گذشته خارج شد، پس از اینکه کاخ فاش کرد که به او توصیه شده بود به دلایل پزشکی استراحت کند.
اما در عرض 24 ساعت، مقامات سلطنتی مجبور شدند گزارش روزنامه را تأیید کنند که او پس از آزمایشات نامشخص شب را در بیمارستانی خصوصی در مرکز لندن گذرانده است.
دستیاران اصرار داشتند که اقامت یک شبه به دلیل “دلایل عملی” بوده و او “وظایف سبک” از جمله برقراری تماس های ویدئویی با سفرای ورودی را از سر گرفته است.
اما گمانه زنی ها در مورد سلامتی او زمانی که او از حضور برنامه ریزی شده در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو، اسکاتلند، در اوایل این ماه کناره گیری کرد، تجدید شد.
باز هم از “توصیه به استراحت” پزشکان پیروی کرد. او یک پیام ویدئویی برای رهبران جهان ارسال کرد و از آنها خواست تا برای جلوگیری از گرمایش زمین اقدامی جمعی انجام دهند.
پسر ارشد و وارث او، شاهزاده چارلز، 73 ساله، در غیاب او در این مراسم شرکت کرد و در حال حاضر به نمایندگی از او در یک سفر خارجی به اردن و مصر است.
مقامات کاخ نیاز به استراحت اجباری را ناشی از برنامه شلوغ ملکه از زمان بازگشت ملکه از تعطیلات تابستانی سالانه خود به ملک Balmoral خود در شمال شرقی اسکاتلند می دانند.
او از زمان مرگ همسر ۷۳ ساله‌اش، شاهزاده فیلیپ، در آوریل، به تعهدات عمومی خود ادامه داده است، از جمله میزبانی رهبران گروه ۷ در نشستی در کورنوال در ماه ژوئن.
مراسم تعمید روز یکشنبه مربوط به پسر تازه متولد شده مایک و زارا تیندال – دختر پرنسس آن – و پسر پرنسس یوجنی – دختر شاهزاده اندرو – و همسرش جک بروکسبانک بود.
به گفته منابع کاخ باکینگهام، اعضای مستقیم خانواده سلطنتی و دوستان نزدیک برای خدمات خصوصی به هم پیوستند.