موارد جدید کووید-19 استرالیا کاهش می یابد، اما تعداد بستری شدن در بیمارستان افزایش می یابد

سیدنی: با افزایش نگرانی ها در مورد فشارهای احتمالی بر سیستم بهداشت ملی، موارد جدید کووید-19 استرالیا روز یکشنبه کاهش یافت زیرا آزمایش در تعطیلات آخر هفته کاهش یافت، اما به بیش از 30000 نفر رسید و بستری شدن در بیمارستان در نیو ساوت ولز بیشتر شد.
آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد که موارد تازه تشخیص داده شده در نیو ساوت ولز، پرجمعیت ترین ایالت، از 22،577 روز قبل به 18278 کاهش یافته است زیرا تعداد آزمایشات انجام شده در روز سال نو یک چهارم کاهش یافته است.
اما بستری شدن در بیمارستان، که مقامات اعلام کرده اند، رقمی است که آنها با دقت بیشتری نسبت به تعداد کل موارد تحت نظر دارند، زیرا آنها به سمت زندگی با ویروس حرکت می کنند، با 18 درصد افزایش به 1066 نفر.
در ویکتوریا، تعداد موارد روزانه بالای 7000 نفر باقی ماند و کوئینزلند رکورد 3587 مورد جدید را گزارش کرد.
کامرون دیک، خزانه دار ایالت کوئینزلند، گفت: «در حالی که وارد سال جدید می شویم، وارد نبرد جدیدی علیه کووید-19 می شویم.
دیک، گفت: «اگر بتوانیم گسترش ویروس را کاهش دهیم، فشار به ویژه از سیستم سلامت ما کم می‌شود.
در حالی که تنها استرالیای غربی و قلمرو شمالی هنوز ارقام را در روز یکشنبه گزارش نمی‌کنند، آمار ملی موارد جدید بیش از 32200 نفر بود که کمتر از رکورد روز شنبه 35327 نفر بود.
همه ایالت های استرالیا، به جز استرالیای غربی، با افزایش سطح واکسیناسیون شروع به زندگی با ویروس کرده اند و کاهش محدودیت ها باعث افزایش موارد ابتلا شده است.
پنج مورد مرگ و میر در نیو ساوت ولز و ویکتوریا گزارش شده است که تعداد تلفات ملی در سراسر این همه گیری را به تقریبا 2260 نفر رساند.