پنج معلم در میان هفت نفر در تیراندازی در مدرسه پاکستان کشته شدند

پنج معلم در میان هفت نفر در تیراندازی در مدرسه پاکستان کشته شدند

پاراچینار، پاکستان: پنج معلم و دو کارگر روز پنجشنبه در مدرسه‌ای در شمال غرب پاکستان در حمله‌ای به قتل رسیدند. تنش های فرقه ای سنی و شیعهپلیس و مقامات دولتی گفتند.
دو تیرانداز در شهر مرزی دورافتاده تری منگل، در کمتر از یک کیلومتری (0.6 مایلی) از مرز افغانستان وارد مدرسه شدند. کورام منطقه، در حالی که معلمان اوراق امتحانی را که در اوایل روز تکمیل شده بود جمع آوری کردند.
محمد عمران، رئیس پلیس منطقه به خبرگزاری فرانسه گفت: «وقتی دو مهاجم به داخل (مدرسه) رفتند، افراد شیعه را شناسایی کردند و قبل از شروع به تیراندازی آنها را از هم جدا کردند.
امیر نواز، یک مقام ارشد دولتی محلی، گفت که تیراندازی پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه مردی از جامعه مسلمان سنی در بیمارستان بر اثر جراحاتی که در حمله به خودروی خود در اوایل روز متحمل شده بود، در بیمارستان جان باخت.
نواز با تایید تعداد کشته شدگان در هر دو حمله گفت: “حادثه اول در ساعت 11:30 صبح (06:30 به وقت گرینویچ) و حمله دوم در ساعت 2:30 بعد از ظهر روی داد. این حملات با خشونت فرقه ای مرتبط بود.”
وی افزود: «معلمان در حال تنظیم و جمع آوری اوراق بودند که افراد مسلح وارد مدرسه شدند.
ذوالفقار خان، یک مقام بهداشتی محلی، گفت که وضعیت اضطراری در بیمارستان های محلی اعلام شده است.
یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه مشاهده کرد که اجساد معلمان در تابوت ها از بیمارستان خارج شده و در آمبولانس ها قرار داده شد تا به محل دفن منتقل شوند.
پلیس گفت که مقامات در حال مذاکره با هر دو جامعه مذهبی برای بازگرداندن صلح در منطقه کرام با اکثریت شیعه هستند که سابقه چندین دهه خشونت فرقه ای دارد.
یک گردهمایی جرگه — شورای قبیله ای از بزرگان جامعه مسئول حل و فصل اختلافات — در جریان بود.
اخترعلی شاه، رئیس سابق پلیس استان، به خبرگزاری فرانسه گفت که تنش های مذهبی در این ولسوالی به ده ها سال قبل برمی گردد و عملاً کرم را به دو نیمه تقسیم کرده است.
او گفت: “یک طرف جمعیت شیعه و در طرف دیگر جمعیت سنی وجود دارد. حتی یک حادثه جزئی می تواند جرقه درگیری ایجاد کند، بنابراین همیشه احتیاط لازم است.”
به گفته یک مقام اطلاعاتی که خواست نامش فاش نشود، تنش ها در ماه گذشته افزایش یافته و چهار نفر در تیراندازی های جداگانه کشته شدند.
مسلمانان شیعه تقریباً 20 درصد از جمعیت بیش از 220 میلیونی پاکستان را تشکیل می دهند.
کورم بخشی از مناطق قبیله ای سابق فدرال (FATA)، یک منطقه نیمه خودمختار در شمال غربی پاکستان است که در سال 2018 با استان خیبر پختونخوا ادغام شد و آن را به جریان اصلی قانونی و اداری تبدیل کرد.