چین افرادی را که سعی در فرار از کنترل کووید در شیان دارند مجازات می کند

چین افرادی را که تلاش می‌کنند از آخرین قرنطینه کووید در شیان فرار کنند، مجازات می‌کند، زیرا یک مقام ارشد خواستار انجام «حرکات قهرآمیز» برای مهار شیوع بیماری در شهر مرکزی با جمعیت 13 میلیون نفری شد.
خبرگزاری رسمی شین‌هوا اواخر روز پنج‌شنبه اعلام کرد، معاون نخست‌وزیر سان چونلان گفت که مقامات محلی باید اقدامات «هدف‌مند و قوی‌تری» اتخاذ کنند و کنترل‌های قرنطینه را بهبود بخشند. چین 166 مورد تایید شده محلی را برای آن روز گزارش کرد که 161 مورد آن در شهر بود.
سان در جریان این بازدید گفت که وضعیت در شیان وخیم و پیچیده است. سان، تنها زن در دفتر سیاسی 25 نفره حزب کمونیست حاکم، همچنین از دولت خواست تا تلاش‌های ردیابی را افزایش دهد.
پلیس محلی مجبور شده است افرادی را که تلاش می‌کنند کنترل‌های شدید را زیر پا بگذارند، ردیابی کند. به گفته دولت، مردی که سعی داشت از رودخانه وی عبور کند تا از شهر خارج شود، اخطار دریافت کرد، در حالی که پلیس گفت مرد دیگری که 80 کیلومتر (حدود 50 مایل) با دوچرخه مشترک به زادگاهش رکاب زد، جریمه شد و به این شهر فرستاده شد. قرنطینه.
مردی که 100 کیلومتر از فرودگاه تا یکی از شهرستان های مجاور پیاده روی کرده بود نیز توسط پلیس به قرنطینه فرستاده شد و مجازات نامشخصی برای او صادر شد.
چین شیان را در 23 دسامبر قفل کرد – چشمگیرترین حرکت آن از زمان شروع همه گیری تقریباً دو سال پیش در ووهان و نشانه ای از پایبندی رهبران اقتصاد شماره 2 جهان به رویکرد عدم تحمل خود در برابر کووید. این مرکز فناوری نوظهور که به خاطر جنگجویان سفالی 2200 ساله اش معروف است از مردم خواسته است در خانه بمانند، رانندگی را ممنوع کرده و ورود محدود به سایر نقاط کشور را ممنوع کرده است. به گفته دولت، شش دور آزمایش کووید در سطح شهر انجام شده است که آخرین مورد آن تاکنون 9 میلیون نفر را پوشش داده است.
کایکسین گلوبال مستقر در پکن به نقل از مردم محلی گزارش داد که ساکنان در اوایل این هفته برای خرید مواد غذایی با مشکل مواجه بودند. رسانه‌های دولتی از جمله گلوبال تایمز بعداً گفتند که با تشدید افزایش توزیع لوازم خانگی، وضعیت کاهش یافته است.
شرکت‌های فناوری Micron Technology Inc و Samsung Electronics Co. گفته‌اند که تولید در کارخانه‌های این شهر تحت تأثیر قرنطینه قرار گرفته است.
Micron، سازنده تراشه، گفت که قادر خواهد بود بیشتر تقاضای مشتریان خود را برآورده کند، اما ترتیبات عرضه جدید ممکن است باعث تاخیر شود. این سازمان افزود که «اقدامات مناسب» را برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به ویروس در کارخانه خود انجام می دهد، از جمله آزمایش در محل، فاصله گذاری فیزیکی و کاهش موقت «تراکم نیروی کار».