کووید 19: افرادی که هم واکسینه شده اند و هم از کووید قبل جان سالم به در برده اند، بیشترین محافظت را دارند: مطالعه ایالات متحده

نیویورک: یک مطالعه جدید در دو ایالت که حفاظت از ویروس کرونا را از عفونت قبلی و واکسیناسیون مقایسه می‌کند، با نتیجه‌گیری اینکه تزریق واکسن همچنان امن‌ترین راه برای پیشگیری از کووید-19 است، نشان داد افرادی که هر دو واکسینه شده بودند و از یک حمله قبلی جان سالم به در برده بودند، بیشترین محافظت را داشتند. .
طبق این مطالعه که تابستان و پاییز گذشته عفونت‌های نیویورک و کالیفرنیا را بررسی کرد، اما افراد واکسینه نشده با عفونت قبلی در رتبه دوم قرار گرفتند. در پاییز، زمانی که نوع دلتا مسری‌تر بود، اما تقویت‌کننده‌ها هنوز گسترده نبودند، این افراد نسبت به افراد واکسینه‌شده که هیچ عفونت قبلی نداشتند، تشخیص‌های کمتری داشتند.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، که این مطالعه را روز چهارشنبه منتشر کرد، به چندین اخطار در مورد این تحقیق اشاره کرد. و برخی از کارشناسان بیرونی نسبت به یافته‌ها محتاط بودند و در مورد چگونگی تفسیر آنها محتاط بودند.
E John Wherry ایمونولوژیست از دانشگاه پنسیلوانیا می گوید: پیام اصلی این است که از عفونت علامت دار کووید، مقداری ایمنی ایجاد می کنید. اما همچنان ایمنی بدن از واکسیناسیون نسبت به عفونت بسیار ایمن تر است.
ایمونولوژیست علی البدی در دانشگاه واشنگتن افزود: واکسیناسیون از مدتها قبل حتی پس از یک مورد قبلی کووید-19 مورد تاکید بوده است، زیرا هر دو نوع محافظت در نهایت از بین می روند – و ناشناخته های زیادی وجود دارد که فقط می توان به عفونت گذشته، به خصوص عفونت قدیمی اعتماد کرد. در سنت لوئیس
البدی گفت: «متغیرهای زیادی وجود دارد که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید که نمی‌توانید از آن به عنوان راهی برای گفتن «اوه، من آلوده هستم، پس محافظت می‌شوم» استفاده کنید.
این تحقیق با مجموعه کوچکی از مطالعات مطابقت دارد که نشان می‌دهد افراد واکسینه نشده با عفونت قبلی نسبت به افراد واکسینه شده که قبلاً آلوده نشده‌اند، خطر کمتری برای تشخیص یا بیماری کووید دارند.
کریستین پترسن، اپیدمیولوژیست دانشگاه آیووا، گفت که یافته ها قابل قبول به نظر می رسند. او گفت واکسنی که علیه نوع قبلی ویروس کرونا ساخته شده است، احتمالاً در برابر نسخه‌های جدیدتر و جهش‌یافته‌تر، کمتر و کمتر مؤثر می‌شود.
با این حال، او و دیگر متخصصان گفتند، تعدادی از عوامل احتمالی دیگر نیز در بازی وجود دارد، از جمله اینکه آیا اثربخشی واکسن به مرور زمان در بسیاری از افراد کمرنگ شده است و تا چه اندازه استفاده از ماسک و سایر رفتارها در این اتفاق نقش داشته است.
مقامات CDC خاطرنشان کردند که این مطالعه قبل از روی کار آمدن نوع Omicron و قبل از اینکه بسیاری از آمریکایی ها دوزهای تقویت کننده دریافت کنند انجام شده است، و بنابراین مشخص نیست که تقویت کننده ها چه تاثیری می توانند داشته باشند. این تجزیه و تحلیل همچنین خطر بیماری شدید یا مرگ ناشی از کووید-19 را مورد توجه قرار نداد.
نویسندگان مطالعه به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون “ایمن‌ترین استراتژی” برای جلوگیری از عفونت است و “همه افراد واجد شرایط باید با واکسیناسیون کووید-19 به‌روز باشند.”
محققان عفونت‌های کالیفرنیا و نیویورک را که روی هم حدود 18 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، بررسی کردند. آنها همچنین به بستری های کووید-19 در کالیفرنیا نگاه کردند.
به طور کلی، حدود 70٪ از بزرگسالان در هر ایالت واکسینه شدند. 5 درصد دیگر واکسینه شده بودند و عفونت قبلی داشتند. کمی کمتر از 20 درصد واکسینه نشده بودند. و تقریباً 5٪ واکسینه نشده بودند اما قبلاً عفونت داشتند.
محققان موارد کووید-19 را از اواخر ماه مه گذشته تا اواسط نوامبر بررسی کردند و محاسبه کردند که چند بار عفونت های جدید در هر گروه اتفاق افتاده است.
در مقایسه با افراد واکسینه نشده که مبتلا به کووید-19 تشخیص داده نشده بودند، میزان ابتلا در کالیفرنیا شش برابر و در نیویورک در افرادی که واکسینه شده بودند اما قبلاً آلوده نشده بودند، 4.5 برابر کمتر بود.
آنها در کالیفرنیا 29 برابر کمتر و در افرادی که آلوده شده بودند اما هرگز واکسینه نشده بودند 15 برابر کمتر بود، در حالی که در کالیفرنیا 32.5 برابر و در نیویورک در افرادی که آلوده و واکسینه شده بودند 20 برابر کمتر بود.