گزارش: چین فعالیت‌های مذهبی اعضای حزب تبتی را ممنوع می‌کند

AMDO: چین که به اعمال محدودیت بر آزادی مذهبی در تبت متهم شده است، بر اساس گزارش ها، فعالیت های مذهبی را برای همه اعضای حزب و کادرهای حزب در استان آمدو در تبت ممنوع کرده است.
ممنوعیت مشابهی از استان گولوگ در ماه اکتبر گزارش شد که در آن تعداد زیادی از اطلاع‌رسانان اطمینان حاصل کردند که هیچ یک از اعضای حزب تبتی در مراسم مذهبی از جمله “کورا (طواف) با استفاده از تسبیح، تسبیح‌های دیجیتالی و سایر اشیاء مذهبی شرکت نمی‌کنند.
تبت به گزارش فایول، نت به نقل از «منبع ناشناس» گزارش داد که مقامات چینی از روش‌های شدیدی برای جلوگیری از مشارکت مقامات تبتی در فعالیت‌های مذهبی، از جمله خلاص شدن از شر محراب‌ها و زیارتگاه‌های مذهبی شخصی خود استفاده کرده‌اند.
این منبع همچنین فاش کرد: «چنین اقداماتی اعضای حزب تبت در منطقه را تحت فشار قرار داده است تا زیارتگاه‌ها و محراب‌های شخصی بودایی را بر خلاف میل خود در خانه‌هایشان بردارند».
در صورت عدم رعایت این دستور، اعضای حزب ممکن است با اخراج از مشاغل دولتی مواجه شوند و از مزایای دولتی و یارانه محروم شوند.
به گفته منابع RFA در منطقه، مقامات چینی مدت‌هاست که به دنبال محدود کردن اندازه و نفوذ صومعه‌های بودایی تبتی بوده‌اند که به طور سنتی تمرکز هویت فرهنگی و ملی تبتی است.
نیروهای چینی تبت را در سال 1950 اشغال کردند و بعداً آن را ضمیمه کردند. قیام تبتی در سال 1959 شاهد درگیری های خشونت آمیز بین ساکنان تبتی و نیروهای چینی بود.
دالایی لاما چهاردهم پس از قیام نافرجام علیه حکومت چین به همسایه هند گریخت. دالایی لاما، رهبر عالی بودایی تبت، یک دولت در تبعید را در هند تأسیس کرد.