آلاسکا با “Icemageddon” روبرو می شود که دما به شدت در حال نوسان است

لس آنجلس: آب و هوای شدید در آلاسکا که درجه حرارت بالا و بارندگی های سیل آسا را ​​به همراه داشته است، مقامات ایالت شمالی آمریکا را نسبت به “Icemageddon” هشدار داده است.
دپارتمان حمل و نقل ایالت گزارش داد که ورقه های عظیم یخ راه ها را مسدود کرده و ترافیک را در فربنکس، دومین شهر بزرگ آلاسکا، مسدود کرده است، که نئولوژیسم – بازی در “آرماگدون” – را برای توصیف بن بست سرد ابداع کرده است.
این وزارتخانه در توییتی نوشت: «ما در حال تجربه یک سری طوفان های زمستانی بی سابقه هستیم.
دانشمندان می گویند سوزاندن بی رویه سوخت های فسیلی و سایر فعالیت های انسانی آب و هوا را تغییر می دهد و آن را غیرقابل پیش بینی تر و مستعد نوسانات وحشی می کند.
ریک تومن، متخصص آب و هوا در دانشگاه آلاسکا، فیربنکس، شرایط چند روز گذشته را “بسیار غیرعادی” خواند.
ساعاتی پس از اینکه دماسنج‌ها در جزیره کودیاک در جنوب به 19.4 درجه سانتیگراد (67 فارنهایت) رسیدند – گرمترین دمای دسامبر که تا به حال در آلاسکا ثبت شده است – در داخل ایالت تنها در چند ساعت 25 میلی‌متر (یک اینچ) باران باریده است. بارانی که طی چند دهه دیده نشده است.
سپس وقتی دما دوباره کاهش یافت، همه چیز یخ زد.
این طوفان باران توسط همان سیستم آب و هوایی ایجاد شد که باعث افزایش دما شد و هوای گرم و مرطوب را از هاوایی به مناطق سردسیر در شمال منتقل کرد.
«این نوع چیزها – رکورد رطوبت بالا، رکورد هوای گرم – دقیقاً همان چیزی است که ما در آب و هوای گرم‌ترمان انتظار داریم.
هوای ناآرام همچنان باعث ویرانی پروازها در فرودگاه بین‌المللی سی تاک سیاتل می‌شود و صدها پرواز در این هفته لغو یا به تعویق افتاد.
در کالیفرنیا، بارش برف و باران مداوم نیز همچنان مشکلاتی را ایجاد می‌کند و سیل محلی باعث تخلیه مناطق اطراف لس آنجلس شده است.
در شمال این ایالت، مغناطیس توریستی دریاچه تاهو – جایی که چند ماه پیش آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث فرار ساکنان آن شد – در برف سنگین مدفون شده است و ارتباط برخی از مردم را قطع کرده است.
به گفته آزمایشگاه مرکزی برف سیرا نوادا در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، اکنون بیش از پنج متر برف در این ماه در بخش‌هایی از رشته کوه سیرا نوادا باریده است که یک رکورد تمام دوران است.